El Consell d’Administració d’ADIF ha aprovat l’adjudicació del contracte d’obres per a la implantació de nova senyalització, telecomunicacions fixes i del sistema ERTMS (nivell 2) en els trams Manresa-Barcelona de la línia R4 nord i Barcelona-Sant Vicenç de Calders de la línia R2 sud, en la xarxa de Rodalies de Barcelona.
El contracte ha estat adjudicat per un import de 90.581.034,20 euros (IVA inclòs) a la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per les companyies Siemens Rail Automation i FCC Industrial i Infraestructures Energètiques. El termini d’execució estimat és de 72 mesos, dels quals 24 mesos corresponen a l’execució de les obres i els altres 48 mesos al manteniment de les futures instal·lacions.
Es tracta d’una actuació rellevant per a la modernització de la xarxa de Rodalies, ja que el sistema ERTMS (Sistema de Gestió de Trànsit Ferroviari Europeu), l’utilitzat en les línies d’alta velocitat i que en l’àmbit de Barcelona ja s’està instal·lant en el tram L’Hospitalet de Llobregat-Mataró, és plenament interoperable, millora les prestacions d’explotació i les condicions de fiabilitat, qualitat i eficàcia global del servei.
Entre les principals obres destaca la implantació de millores en els sistemes de seguretat mitjançant la instal·lació de bloquejos automàtics en la via doble banalitzada i acantonaments o trams de via de més capacitat compatibles amb l’equipament de l’ERTMS en el nivell 2.