ADIF estudia tallar aquest estiu l’R4 entre Castellbisbal i Martorell per les obres del Corredor Mediterrani

538
Estació Martorell
Estació Martorell

ADIF es planteja tallar aquest estiu la línia R4 entre Castellbisbal i Martorell per les obres del Corredor Mediterrani, unes afectacions que suposarien el tall per una de les vies, però que ocasionalment podria ser total, aprofitant el descens d’usuaris.

La presidenta d’ADIF, Isabel Pardo de Vera, ha explicat aquest dimarts durant la trobada sobre el Corredor del Mediterrani, organitzada per Expansión, que l’operador està en negociacions per tallar totalment la línia R4 aquest estiu, entre Castellbisbal i Martorell, per “necessitats de les obres”. “Estem programant un tall total de la línia R4, però és molt important fer-ho en un moment de mínims impactes negatius per a la societat i les empreses, i estem mirant de programar-ho aquest estiu o el següent”, ha dit.

Pardo de Vera ha reconegut la complicació de les obres en aquest tram i ha afirmat que “s’ha de fer amb l’acord de tots, perquè sense talls serà impossible fer les obres, ja que és una de les més complicades que estem duent a terme”.

En aquest tram està en marxa el tercer carril pel Corredor Mediterrani, una obra que costa  64 milions, i que permetrà enllaçar en ample internacional els trams ja realitzats entre Martorell i la frontera francesa. Alhora, els treballs preveuen implantar l’ample mixt en les vies d’apartat 4, 6, 8 i 10 de l’estació de Castellbisbal, així com en els ramals d’unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d’aquest ample de via.

La presidenta d’ADIF ha posat l’èmfasi en què es tractarà de talls “temporals, de no més d’un mes, perquè sinó correm el risc de perdre els trànsits de mercaderies i després haver-los de tornar a captar”. D’aquesta manera, compten amb un equip negociador i “ho estem consensuant amb els ports, les empreses i tots els agents afectats, i en breus ho comunicarem”.