Adif programa pel 2020 els talls ferroviaris per les obres del Corredor Mediterrani

1841
Adif
Adif

L’Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) ha detallat en un comunicat la planificació de les obres per implantar l’ample internacional entre Sant Sadurní d’Anoia, Martorell i Castellbisbal, claus per al desenvolupament del Corredor Mediterrani. L’operador va desvetllar divendres passat el calendari d’obres, que començaran el proper agost a Martorell, però que no tindran cap afectació per als usuaris del tren. El gruix principal de les intervencions que tallaran el trànsit ferroviari s’ha programat per a l’estiu de 2020.

La nova planificació de l’operadora d’infraestructures -depenent del Ministeri de Foment-, comporta una primera fase dels treballs aquest agost. Consistirà en l’execució d’obres al ramal d’accés a la factoria de SEAT i a les vies de la terminal de Martorell-SEAT, a més de rehabilitar l’antic túnel de Castellbisbal per tal que sigui reobert al tràfic. Aquestes obres no tindran cap conseqüència pel trànsit de viatgers, que s’efectua per una altra via.

En canvi, el gruix principal de les actuacions es concentrarà l’estiu de 2020, data en què Adif preveu tallar completament el trànsit de trens entre Castellbisbal i Martorell. El motiu són les obres de modificació de l’estructura dels túnels ferroviaris entre les dues localitats.

L’operadora qualifica les accions d’alta complexitat tècnica, i en reconeix l’alta repercussió que suposa el tall total, però argumenta que d’aquesta manera es reduirà de manera molt substancial el termini d’execució de les obres i que aportarà una major garantia per a la realització dels treballs.

Les obres de l’any vinent afectaran un tram comprès per dos túnels, pels quals hi passen 1.500 trens de mitjana cada setmana -1.130 de Rodalies i la resta de mercaderies-, i interrompran el funcionament de les línies R4 i la R8 de rodalies. Adif està estudiant en detall el planejament de l’esmentada interrupció per l’any vinent i el pla alternatiu de transport perquè les repercussions al tràfic siguin les mínimes possibles i per garantir la continuïtat dels serveis ferroviaris.