Comença un projecte europeu barrejant art i tecnologia a l’institut Pompeu Fabra

2511

L’institut Pompeu Fabra comença un projecte europeu finançat pel programa Erasmus+ que durarà fins el 2017. El projecte té com a títol Developing English competences through ARt-oriented activities, amb l’objectiu de millorar les competències en anglès mitjançant activitats d’ARt (Augmented Reality tecnologies), tecnologies de realitat augmentada amb la plataforma de hardware obert: Arduino.

Els alumnes del centre desenvoluparan projectes creatius relacionant art i tecnologia. Per exemple “crearan programes informàtics artístics amb Processing (www.processing.org) que permeten treballar simultaniament amb plaques electròniques com per exemple Arduino (www.arduino.cc). D’aquesta forma és possible la creació d’artefactes tecnològic-artístics capaços d’interactuar amb l’usuari mitjançant realitat augmentada, visió per computador (per exemple reconèixer cares), sentir els que els rodeja i actuar amb els corresponents sensors electrònics i actuadors electrònics o mecànics”, ha explicat el professor d’Informàtica i Tecnologia del Pompeu Fabra, Francesc Pérez.

L’objectiu últim del projecte és aconseguir estudiants més creatius ja que segons molts experts “hem de preparar els nostres estudiants per treballs que encara no existeixen emprant tecnologies que encara no s’han inventat per resoldre problemes que encara no sabem que són problemes”, ha dit Pérez.

La reunió inicial de coordinació del projecte es va fer la setmana del 19 d’octubre a la biblioteca de l’institut Pompeu Fabra de Martorell on es van reunir 25 professors de 8 escoles europees, concretament Beltinci (Eslovènia), Bilje (Croàcia), Breaza (Romania), Èvora (Portugal), Nicosia (Xipre), Ploiesti (Romania), Stockton on Tees (Regne Unit) i Yalova (Turquia).

El projecte subvencionarà el viatge d’alumnes de l’institut Pompeu Fabra de Martorell a les diferents escoles on faran una setmana de classe i activitats: Ploiesti (març de 2016), Belcinci (abril del 2016), Stockton on Tees (novembre de 2016) i Èvora (març de 2017). Els professors es coordinaran i prepararan activitats a Nicosia (octubre de 2016) i Yalova (maig de 2017).