Creixen les comandes de productes alimentaris a la plataforma APROP Martorell

366

APROP Martorell, la plataforma de venda en línia dels comerços locals, centra la seva activitat aquests dies de confinament en distribuir, principalment, comandes d’aliments. Els establiments adherits preparen els encàrrecs dels clients i la plataforma s’encarrega de distribuir-los als domicilis.

El marketplace es va posar en marxa el passat mes de febrer, amb el suport de l’Ajuntament de Martorell, per tal d’impulsar la digitalització del comerç local i la venda dels seus productes i serveis a Internet. L’empresa APROP Online és l’encarrega del projecte que ja compta amb més d’una vintena de comerços i, segons apunta un dels responsables, Jordi Ventura, “n’hi ha una desena més en previsió d’entrar”.

La plataforma ha vist incrementat el volum de demanda degut al confinament. “Per evitar sortir de casa, la gent ens fa servir per a que els portem els productes. Fem entre 20 i 25 comandes diàries, sobretot de gent gran”. “En una sola comanda es compra fruita, verdura, carn, peix o embotits”, explica.

Jordi Ventura, responsable APROP Online

APROP Online incorpora al web els productes del comerciant amb fotografies i descripcions, per a que el client seleccioni el que necessita i faci la seva cistella virtual. En el cas dels productes alimentaris, que procedeixen de botigues de proximitat del Mercat Municipal i de la resta de Martorell, la plataforma és qui distribueix directament les comandes. Per als articles de calçat, productes d’estètica i tractaments, d’informàtica, electrodomèstics, articles de mascotes, floristeria i música –reproductors, vinils i cd’s- “es porten amb un transport convencional, fins i tot més enllà del nostre codi postal”.

Jordi Ventura, responsable APROP Online

Les comandes alimentàries de les parades del Mercat Municipal es recullen a les 11.00h. “Tots els botiguers involucrats en la plataforma ja les tenen preparades, i nosaltres les unifiquem i portem a les llars amb personal i vehicles propis, seguint totes les normes de seguretat establertes per llei”.

Jordi Ventura, responsable APROP Online

Ventura considera que aquest servei ajuda molta gent gran. “Hi ha molts fills que fan les comandes pels seus pares. El grau de satisfacció és molt alt, tant dels comerciants com dels clients, i això fa que cada dia tinguem més visites al web i més comandes”. Aquest fet ha portat la plataforma a servir també a poblacions properes com Castellví de Rosanes, Sant Esteve Sesrovires, Abrera i l’urbanització de Ca n’Amat.

Jordi Ventura, responsable APROP Online

El responsable d’APROP Online creu que “aquesta etapa difícil canviarà la forma de veure el comerç i de comprar de la gent, tant dels joves, que ja estaven molt predisposats a comprar per Internet, com de la gent gran”. Pel distribuïdor, “els comerços veuen ara en la venda en línia una via per a que no decaigui el seu negoci, donat que la gent pot anar a comprar menys”.

Jordi Ventura, responsable APROP Online

La pàgina web s’actualitza diàriament amb els nous establiments i productes que es posen a la venda i a la distribució en aquest nou sistema de compres a Martorell.