El Batxillerat Artístic del Pompeu Fabra inaugura ‘Dualitats’, l’exposició dels treballs del curs

2549
Exposició 'Dualitats'
Exposició 'Dualitats'

‘Dualitats. Entre la intuïció i la reflexió’ és el títol de l’exposició de 1r i 2n de Batxillerat Artístic de l’Institut Pompeu Fabra. Una selecció dels millors treballs que els alumnes han realitzat al llarg del curs en disciplines com dibuix artístic, volum, disseny o audiovisual. La inauguració ha anat a càrrec de l’alcalde Xavier Fonollosa, i els regidors Míriam Riera i Sergi Corral. La mostra es podrà visitar fins el 4 de juny a la sala Muxart del Centre Cultural.

El cap del Departament de Visual i Plàstica del Pompeu Fabra, Carles Borràs, ha explicat que “s’ha d’entendre l’art com una contraposició entre dos estats diferents: positiu i negatiu, ser o no ser, analogia i contrast, intuïció i reflexió. Tot això ens ajuda en el fet creatiu. Els alumnes han de tenir en compte el raonament per valorar si la proposta que ens dona la intuïció és bona”.

Carles Borràs, cap Departament Visual i Plàstica

A la primera planta de la sala Muxart, els visitants podran veure dibuix artístic, tècniques de llapis, grafit i clarobscur, i tècniques graficoplàstiques aplicades al dibuix artístic, com aquarel·les o dibuix al natural. A la segona planta, volums de fang, maquetes, miniatures i disseny de moda. “Els alumnes també han dibuixat una caricatura seva, tot intuint i reflexionant sobre com es veuen a sí mateixos”, ha destacat Borràs.

Carles Borràs, cap Departament Visual i Plàstica

Com cada any, l’acte inaugural ha obert amb la representació d’una performance sobre la temàtica de l’exposició. Un grapat d’alumnes de 1r de Batxillerat, vestits de negre, han deambulat per la sala amb moviments intuïtius, han absorbit metafòricament les idees del públic i les han dipositat en un cercle cobert amb tela, d’on ha nascut un au Fènix. La pretensió, segons el professor de Cultura Audiovisual i coordinador de la performance, Héctor Remacha, ha estat “simbolitzar que de la intuïció sorgeix la reflexió, i de la reflexió la idea”.

Héctor Remacha, professor Cultura Audiovisual