El CEM reivindica el pes internacional de Santa Margarida en les Jornades Europees d’Arqueologia

114
Jornada portes obertes Santa Margarida

El Centre d’Estudis Martorellencs (CEM) participa de manera virtual en les Jornades Europees d’Arqueologia 2020 d’aquest cap de setmana. L’entitat ha confeccionat i difós tres vídeos referits al jaciment de Santa Margarida que volen posar en valor el jaciment i recalcar la seva rellevància internacional i singularitat arqueològica. Es poden visualitzar al web de l’entitat.

Els vídeos son un altaveu de la propera campanya d’excavacions a Santa Margarida, que començarà el 13 de juliol. Estan enregistrats en format 360 graus, per tal que l’espectador interactiu i es desplaci virtualment pels diferents recintes del jaciment mentre sent les explicacions. El primer es va incorporar al web aquest divendres. L’historiador Isidre Ot el presenta i recalca la importància del jaciment i la seva evolució històrica.

El segon explica com serà la campanya de 2020 –enguany, sense estudiants, però amb el suport d’arqueòlegs professionals a l’habitual equip de recerca- i que planteja com a objectiu “identificar les estructures en relació a l’església més primitiva, del segle VI, unes estructures que venim detectant d’anys enrere i que ara estem en disposició d’excavar d’una manera extensa”, comenta el vicepresident del CEM, Alfred Mauri.

Alfred Mauri, vicepresident del CEM

El tercer vídeo planteja la rellevància arqueològica de Santa Margarida: “Junt amb el Pont del Diable, conforma un grup d’elements monumentals de Martorell que tenen una importància que depassa de llarg l’interès purament local i una projecció internacional”, afegeix Mauri. La raó de tot plegat és comptar amb vestigis d’època paleocristiana en un àmbit rural com el Martorell d’aleshores: “N’hi ha molt pocs, i la possibilitat d’estudiar-los amb deteniment és una situació singular”.

Alfred Mauri, vicepresident del CEM

Mauri convida tothom a veure aquests vídeos i anuncia que “quan engegui la campanya d’excavacions, el 13 de juliol, se n’aniran produint més. Serà un material digital que anirem distribuint a través de les xarxes i que ens permetrà celebrar una jornada de portes obertes virtual, a través de la pantalla, que informi de manera molt detinguda de com s’ha desenvolupat la campanya i dels resultats assolits”.