El Centre Cultural de Martorell acull un dels quarts de final del Certamen de Lectura en Veu Alta

353

L’Auditori Joan Cererols del Centre Cultural ha acollit aquest dimarts un dels 47 esdeveniments simultanis de quarts de final del 12è Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta. Cinquanta alumnes de quinze centres d’ensenyament de la comarca hi han participat, entre els quals n’hi havia tretze de martorellencs. La cita l’organitzen els Serveis Territorials i Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i la Fundació Enciclopèdia Catalana amb la finalitat de fomentar la lectura.

La convocatòria de quarts de final a Martorell ha aplegat mig centenar alumnes procedents de centres d’ensenyament del Baix Llobregat Nord i del sector central de la comarca. La representació martorellenca l’han formada 2 alumnes de primària de l’escola Juan Ramon Jiménez i 2 del centre Mercè Rodoreda pel que fa a l’ensenyament primari, i de secundària hi ha aportat representació l’institut Pompeu Fabra, amb 5 alumnes, i l’institut Joan Oró, amb 4 alumnes més.

Cinc categories de premis
Els alumnes han participat en el Certamen en alguna de les cinc categories convocades segons edat: Grumets Vermells, Grumets Verds, Timoners, Corsaris i Tropa de Corsaris. Han hagut de llegir en un temps aproximat d’un minut i mig un fragment d’un llibre amb l’objectiu de convèncer el jurat per accedir a les semifinals del certamen.

El coordinador dels Serveis Educatius al Baix Llobregat, Manel Pardo, explica que “tots els participants d’avui reben com a obsequi un diploma i 2 llibres, i els guanyadors de cadascuna de les cinc categories aniran a una de les cites de semifinals el 10 de maig al Caixa Fòrum, i els guanyadors accediran a la gran final del 14 de juny al Teatre Nacional de Catalunya a Barcelona”.

Potenciar la lectura, objectiu principal
L’objectiu principal del Certamen és, tal i com exposa Pardo, “potenciar i promocionar la lectura entre els infants i els joves, que gaudeixin fent-la en veu alta, que la comparteixin amb els companys, que aprenguin dels altres i que impliquin les famílies a partir dels assajos que es fan a casa”.