El Círcol reprèn aquest mes d’abril el seu pla de formació a les entitats

1152
Sessió formació entitats El Círcol
Sessió formació entitats El Círcol

Aquest mes d’abril es reprèn el pla formatiu del Centre de Serveis a les Entitats El Círcol amb noves sessions que donen continuïtat als temes tractats en cursos anteriors, i que són d’interès per a les entitats del poble. Així, es faran formacions sobre activitats econòmiques que ofereixen les entitats, sobre mecenatge i patrocini, i sobre el nou decret regulador del servei de menjador en l’àmbit educatiu.

La primera sessió d’aquest nou cicle de formacions tindrà lloc aquest proper dimecres, 3 d’abril, a les 19.00h, a la sala d’actes d’El Círcol sobre ‘Les activitats econòmiques que ofereixen les entitats i com s’ha de gestionar i reflectir en la comptabilitat’. Es parlarà de què implica organitzar una excursió, un espectacle o qualsevol activitat en la qual els participants hagin de pagar; si han d’aplicar l’IVA en els productes que venen per finançar l’entitat i com els afecta a nivell fiscal. La sessió anirà a càrrec de tècnics especialitzats en aquest àmbit de Fundesplai.

Dimarts, 14 de maig, a les 19.00h, es parlarà de ‘Mecenatge i patrocini a les entitats’. També es programarà una tercera sessió, pendent de data, sobre ‘El nou decret regulador del servei de menjador en l’àmbit educatiu (adreçat a les AMPA)’.
Cal confirmar assistència al correu electrònic participacio@martorell.cat o bé trucant al 93 775 00 50 ext. 6210.

Certificat digital per a entitats

El Círcol també ha posat en marxa un servei d’assessorament i acompanyament a les entitats per ajudar-les a obtenir el certificat digital. És un document electrònic que serveix per identificar-se de forma segura i realitzar tràmits per Internet amb garanties tècniques i jurídiques, i per signar documents electrònics amb validesa legal.

Les persones jurídiques (incloses les associacions i fundacions) estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit des del passat 2 d’octubre de 2016. El certificat electrònic serveix per efectuar gestions habituals com sol·licitar certificats d’estar al corrent de pagament amb Hisenda o la Seguretat Social; demanar o justificar subvencions; facturació electrònica; tràmits davant el Registre d’Associacions i el de Fundacions; inscriure’s al Registre de Grups d’Interès; notificacions electròniques de l’Agència Tributària o contractació de personal.

Les entitats hauran de tenir actualitzada la junta de l’entitat i els documents de les dades registrals de la Generalitat, com a requisit previ. A continuació, podran sol·licitar el certificat digital a la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, i demanar cita a l’Agència Tributària.

Un cop tinguin els documents que els donin a l’Agència Tributària tindran dues opcions: descarregar el certificat digital a l’ordinador de l’entitat (són necessàries unes adaptacions del navegador i seguir els passos per fer una còpia de seguretat), o demanar ajut a El Círcol per fer la descàrrega i finalitzar el tràmit.