‘Galatée à l’infini’ guanya la 2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones

1395
2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones. Noel Puigdollers, Anna Lati i Javier Vega, de Cinema del Diable
2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones. Noel Puigdollers, Anna Lati i Javier Vega, de Cinema del Diable

Galatée à l’infini ha guanyat la 2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones, organitzada per Cinema del Diable i el Col·lectiu Feminista de Martorell, amb el suport de la Regidoria de Cultura. Dissabte es van projectar els vuit finalistes a la Casa de Cultura davant uns 80 assistents i es va conèixer el curt guanyador. L’organització destaca la bona acollida de la Mostra, a la que s’han presentat més de 300 propostes.

Galatée à l’infini és una projecció que parla de Pigmalió qui, decebut de les dones del seu temps, crea amb les seves pròpies mans una dona immaculada a l’altura de les seves expectatives, per satisfer els seus plaers i proveir amb mà d’obra al seu regne. Un assaig visual que tracta de la construcció discursiva del cos orgànic a través de la ginecologia, que utilitza del bisturí ideològic per a modelar gèneres, desitjos i sexualitats.

És dirigit per Julia Maura, Mariangela Pluchino, Ambra Reijnen, Maria Chatzi i Fátima Flores. Reijnen explica que “ens va unir un màster de teoria i pràctica del documental creatiu, i la set de parlar de la representació patriarcal del cos femení, a través d’aquest curt”.

Ambra Reijnen, co directora de 'Galatée à l'infini'

La directora denuncia que “la mirada patriarcal sobre el cos femení persisteix en la història i ha canviat molt poc fins avui. Hem treballat amb materials d’arxiu molt diferents des dels anys 20 del segle passat i es veu molt clar que els estereotips femenins no han canviat quasi res en els darrers cent anys”.

Ambra Reijnen, co directora de 'Galatée à l'infini'
2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones
2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones

Més de 300 curts presentats

L’organització està satisfeta del resultat de la Mostra. Anna Lati, membre de Cinema del Diable, apunta que “vam obrir inscripcions a través d’algunes plataformes de concursos de curtmetratges i ens han arribat més de 300 curts, dels que n’hem seleccionat 8”.

Anna Lati, membre de Cinema del Diable

Els altres set candidats han estat Trivial (de Sandra Reina i Fran Menchón); Solsticio de verano (Carlota González-Adrio); L’Ombra (Lianca Aymerich d’Agata i Sònia Sánchez); Deslízalo, afílalo (Marta Schmidt); Psychophonic (Aline Romero); Éter (Nadine Gares) i Cuando acabe el verano (Marina Espinach). Lati comenta que “en seleccionar-los no ens hem cenyit a una temàtica de gènere. Valorem la creació cinematogràfica de les dones sigui quina sigui la temàtica, buscant curts de diversos temes i diferents entre sí.

Anna Lati, membre de Cinema del Diable

Lati destaca que entre els finalistes hi havia la creació d’una cara coneguda de l’entitat: “Trivial és codirigit per Sandra Reina, secretària de l’associació, i hem aprofitat per mostrar aquest curt que ha tingut un recorregut molt bo”.

2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones
2a Mostra de curtmetratges dirigits per dones

Nova denominació: Premi Guillemette Huerre

El guardó rep des d’ara el nom de Premi Guillemette Huerre, atorgat per la Federació Catalana de Cineclubs i l’associació Amics de Miquel Porter i Moix. Huerre va ser filòloga, traductora i música, companya de Porter, amb qui va fundar i gestionar el primer cineclub infantil de Catalunya, va ser coautora amb ell del llibre Cinematografia Catalana (1958) i va contribuir a la fundació i primer desenvolupament de COCICA, Col·lecció Cinematogràfica Catalana. També va traduir del francès i subtitular diversos films d’art i assaig, i feia revisions, correccions d’estil, índexs i bibliografies de les publicacions de Porter.