El PAS tanca la 6a edició amb rècord d’assistència i consolidat com a festival estiuenc de referència

864
Maruja Limón. Grisphoto
Maruja Limón. Grisphoto

L’explosió musical d’arrels cubanes de Grupo Compay Segundo, l’espiritualitat de Flore M i l’electricitat de Xics’n’Roll Band, han posat el colofó final a l’edició d’aquest 2019 del PAS. El festival Pont a les Arts Sonores baixa el teló després de tres intensos caps de setmana plens d’activitat musical, cultural i gastronòmica que han reunit a 8.000 persones.

La xifra d’assistents representa tot un rècord de participació per al PAS, que tanca una edició històrica amb la certesa d’haver-se posicionat, amb només sis anys de trajectòria, com un dels esdeveniments musicals de més qualitat de les comarques de Barcelona.

El regidor de Cultura, Museus i Patrimoni de l’Ajuntament de Martorell, Andreu González Castro, valora de manera molt satisfactòria la gran resposta de públic i el fet que “cap proposta de les presentades hagi punxat”. Afegeix que és un festival que “pot créixer, però dins d’uns límits raonables, tenint en compte que es fa en un espai com el pont del Diable, que n’és la seva personalitat”.

Andreu González Castro, regidor de Cultura, Museus i Patrimoni de l'Ajuntament de Martorell

Un festival eclèctic

González creu que la possible clau de l’èxit és “l’eclecticisme de les propostes, una de les marques de la casa que fa que la gent s’hi atansi amb un esperit curiós, de conèixer què els proposen els artistes”. Valora la fidelitat del públic i el fet que “malgrat la limitació pressupostària, podem portar artistes internacionals de nivell contrastat i reconegut, o bé d’emergents”.

Andreu González Castro, regidor de Cultura, Museus i Patrimoni de l'Ajuntament de Martorell

Per la seva banda, Ricard Pardo, director del certamen, constata “el gran poder d’atracció que genera la singularitat de l’escenografia del PAS tant per a artistes com per al públic” i assegura que “la valentia, la llibertat creativa i la transversalitat de les propostes són els tres ingredients claus que expliquen com el PAS és avui un festival obert a totes les generacions i capaç de connectar amb tots els públics, i una plataforma única per a descobrir nous talents i per a gaudir d’artistes i grups ja plenament consolidats al panorama musical”.

Tres caps de setmana plens de música en viu

L’Orquestra del Reial Cercle Artístic de Barcelona va encetar, el 5 de juliol, un programa musical eclèctic i de gran qualitat que només durant el primer cap de setmana ja va reunir 2.000 persones. També hi va entrar amb força Maruja Limón, contagiant esperança, alegria i positivisme als espectadors amb els seus ritmes.

El 12 i 13 de juliol, Luísa Sobral i Mónica Green van entomar el relleu fent les delícies del públic. La primera, amb el seu intimisme, maduresa i melodia; i Green amb la grandesa, força i ímpetu que ha marcat tota la seva llarga i exitosa trajectòria als escenaris.

Finalment, Grupo Compay Segundo i Flore M, van desplegar el passat cap de setmana tot el seu repertori per encisar el públic a ritme de música cubana i de blues-sol; posant el punt i final al festival amb els assistents plenament entregats.

Amb tot, a la cita d’enguany tampoc hi han faltat propostes més familiars com les de Xiula i Xics’n’Roll Band, que han passat per l’escenari del Petit PAS per introduir als més menuts, de forma divertida i amena, la música i la seva màgia; així com les exposicions “¡Cuba va!” i “XAUS, censura del desig”, que han deixat 300 visitants i nodrit i diversificat l’oferta cultural d’un festival que ja s’acomiada fins l’any vinent amb la voluntat de seguir creixent “mantenint la seva filosofia. Allò que funciona bé no cal tocar-ho”, diu el regidor. Tot plegat, sense renunciar a expandir els seus horitzons per a que esdevingui un festival de referència entre els martorellencs i gent d’arreu.

Andreu González Castro, regidor de Cultura, Museus i Patrimoni de l'Ajuntament de Martorell

Vés a la galeria d’imatges del PAS 2019