El Servei Local de Teleassistència de Martorell registra 484 usuaris el 2018

489
Servei Local Teleassistència
Servei Local Teleassistència

El Servei Local de Teleassistència, que presta Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Martorell amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha registrat 484 usuaris durant l’any 2018. En total, es van rebre 143 sol·licituds per dotar del dispositiu de telealarma i es van tramitar 120 altes i 76 baixes. La ràtio de cobertura en relació a la població més gran de 65 anys de Martorell ha estat del 10,75%.

Aquest servei funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d’atenció. Es complementa amb unitats mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils. La nostra població compta amb una de les dues unitats mòbils de primera resposta que hi ha al Baix Llobregat -l’altra és a Sant Feliu de Llobregat- per a emergències i contingències.

La regidora de Benestar Social, Cristina Dalmau, apunta que el Servei Local de Teleassistència “es manté a l’alça i augmenta cada any el nombre d’usuaris”. A més, destaca que compta amb “un alt grau de satisfacció” per part de les persones grans que el necessiten”.

Cristina Dalmau, regidora de Benestar Social

L’accés al servei es realitza a través de sol·licitud i valoració del referent del servei a través d’una entrevista amb la família o usuari. Els criteris tècnics d’accés al servei són: persones majors de 80 anys que visquin soles, persones grans en situació de dependència amb suport social i familiar insuficient, persones més grans de 65 anys que visquin soles amb problemes de salut o manca d’autonomia sense xarxa social ni familiar, i persones amb grau reconegut de dependència expedit per la Generalitat de Catalunya, on els professionals de Serveis Socials valorin la necessitat de disposar del servei.

Aquests dos últims anys han estat marcats per les novetats que s’han incorporat al servei, així com per l’aposta en l’eficiència i la qualitat del servei. Així, s’ha implantat amb èxit del model d’atenció centrat en la persona a través d’un sistema anomenat Resposta Eficient en Teleassistència (RET). Això permet establir la tipologia de prestació de servei que necessita cada usuari en funció del seu perfil, els seus riscos i els seus hàbits de vida.

En aquest sentit, l’atenció que proporciona el Servei Local de Teleassistència s’intensifica per aquelles persones en situació de vulnerabilitat i amb més riscos, amb més trucades de seguiment o visites domiciliàries, entre d’altres accions, i s’evita l’excessiva protecció de les persones més autònomes a través d’accions preventives.