Els escolars Raül Ortega i Guillem Navarro, guardonats amb el Premi Sambori de narrativa

828

Els alumnes Raül Ortega i Guillem Navarro, de l’institut Joan Oró de Martorell, han estat guardonats amb el premi de narrativa infantil Sambori-Òmnium Cultural de l’àrea del Baix Llobregat i l’Hospitalet. Els dos escolars van rebre el guardó el passat 11 de març i participaran en la final catalana el proper maig. A la gala del Premi Sambori, que vetlla per promoure projectes participatius d’alumnes i centres i per la promoció del català, es va lliurar un diploma a l’escola Mercè Rodoreda i a l’institut Joan Oró.

L’acte de lliurament dels premis de la desena edició es va fer a l’escola Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat. Raül Ortega, estudiant de primer curs d’ESO a l’institut Joan Oró, va ser un dels 18 escolars en rebre el guardó, gràcies al seu text titulat Ramblina. L’altre guardonat martorellenc, Guillem Navarro, estudia quart d’ESO i va guanyar el premi amb Notes d’un navegant. L’institut Joan Oró i l’escola Mercè Rodoreda de Martorell van rebre també un diploma.

Ortega i Navarro participaran en la gran final del Premi Sambori-Òmnium Cultural del proper mes de maig, un conjunt de guardons de narrativa creats el 2006 per Òmnium Cultural i la Fundació Sambori, i en els que participen alumnes de primària, secundària i batxillerat del conjunt de territoris de parla catalana.

Participació local a la Prova Cangur de matemàtiques
Per altra banda, alumnes de l’institut Joan Oró i de l’escola La Mercè van participar aquest dijous 7 d’abril en la Prova Cangur de resolució de problemes matemàtics. 95.243 alumnes de 1.022 centres d’ensenyament catalans, des de primària i fins a batxillerat, hi van ser convocats.

La Prova Cangur és un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques de l’Institut d’Estudis Catalans i amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Té el principal objectiu el d’estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través de problemes, plantejats com una diversió intel·ligent i eficaç, i contribuir així a la popularització d’aquesta matèria entre els alumnes.