Aquest dilluns arrenca el 12è Gran Recapte del Banc dels Aliments, una edició amb novetats per adaptar-se a la crisi sanitària present. Hi haurà dues modalitats per participar-hi: la donació de diners a les caixes de tres grans establiments comercials de Martorell, o bé en línia a granrecapteonline.com. L’entitat fa una crida a la generositat en un context social més advers que en anys anteriors.
La manera presencial de contribuir amb la campanya serà fer donació a tres supermercats de Martorell: Lidl (rambla de Les Bòbiles); Caprabo (avinguda de Francesc Riera) i Mercadona (plaça de Frederic Duran). Es podran fer donacions en el moment de pagar a caixa, per imports d’1, 3, 5, 10, 20, 50 euros o bé la quantitat preferida.
Per raons de seguretat, enguany no hi haurà un equip de voluntaris recollint menjar a la sortida dels supermercats. Tot i això, sí que hi seran els dies 20 i 21, però amb una missió informativa. “Els voluntaris es convertiran en ambaixadors de la campanya”, explica el coordinador del Banc dels Aliments del Baix Llobregat Nord, Josep Maria Ferrer.
Josep Maria Ferrer, coordinador del Banc d'Aliments del Baix Llobregat Nord
L’altra opció és la donació de diners en línia, que serà operativa entre el 16 de novembre i el 16 de desembre i que permetrà donar la quantitat desitjada a través del web granrecapteonline.com.
Josep Maria Ferrer, coordinador del Banc d'Aliments del Baix Llobregat Nord
En tots dos casos, l’entitat recollirà els aliments per comprar productes de primera necessitat per abastir famílies, i considera que aquesta campanya pot ser “clau”, ja que els prop de 5 milions d’aliments que cada any es recapten a Catalunya poden proveir les entitats socials d’aliments bàsics -llet, oli o conserves- per a uns 3 mesos. Josep Maria Ferrer fa una crida a la solidaritat:
Josep Maria Ferrer, coordinador del Banc d'Aliments del Baix Llobregat Nord
El Banc dels Aliments adverteix que moltes persones tindran més dificultats per a cobrir les seves necessitats bàsiques en l’actual context de crisi sanitària i econòmica. D’aquí l’eslògan de la campanya d’enguany, titulada ‘La nova realitat és una nevera buida’.