Engega un nou ‘Anem per feina’, programa que ajudarà 24 joves a completar l’ESO

354

Vint-i-quatre alumnes de tercer i quart d’ESO de Martorell han iniciat la seva participació en la segona edició del programa de diversificació curricular escolar titulat Anem per feina. Es tracta d’un ensenyament personalitzat dirigit a joves que tenen dificultats per finalitzar l’ensenyament secundari. Mitjançant pràctiques a diversos equipaments, durant dos matins la setmana, els participants complementen la seva formació i la sensació de sentir-se realitzats.

L’Anem per feina és un programa de diversificació curricular sorgit d’un conveni entre el departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i el Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de l’Ajuntament de Martorell, que es va signar a finals de 2014. Consisteix en un seguit de pràctiques personalitzades a joves que cursen tercer i quart d’ESO a algun dels quatre instituts martorellencs, i que són consensueats per l’alumne, la seva família, el centre i el Patronat.

Pràctiques en equipaments municipals
Des d’octubre i fins el proper mes de juny, 24 nois i noies amb dificultats per assolir el currículum bàsic de l’ESO participaran a l’Anem per feina. Faran pràctiques dos matins la setmana a equipaments municipals com ara les llars d’infants, les escoles, els museus de Martorell, el Molí Fariner, el Cementiri Municipal, la Deixalleria, el CIES o el Complex Esportiu La Vila. La tècnica d’Ensenyament, Dolors Fernández, detalla que “per exemple, acompanyen els escolars al pati, o ajuden els conserges en diferents tasques, sempre sota la supervisió d’uns tutors. De fet, es converteixen en una mena de pràctiques pre-laborals”.

Augment de l’autoestima
Fernández considera que “als joves els va molt bé fer-les, perquè els augmenta l’autoestima i se senten útils. Alhora, el programa els ajuda a aprovar l’ESO i a decidir què volen ser en el futur. Hem de tenir en compte que són joves que poden tenir un gran potencial, però que aquest no passa perquè estiguin sis hores al dia tancats en una aula”. La tècnica destaca que en la primera edició, entre el gener i el juny d’enguany, 21 dels 22 joves van acabar el programa de manera exitosa.