Google crearà un tour virtual del Mercat Les Bòbiles a través del servei Street View

458
Captació d'imatges per a l'Street View del Mercat Les Bòbiles

El Mercat Municipal Les Bòbiles podrà visitar-se properament a Internet a través d’un tour virtual de 360 graus del servei Street View de Google. L’equipament hi participa a partir d’una subvenció de la Generalitat de Catalunya a l’associació de Comerciants. Un càmera de l’agència Capture ha fotografiat aquest divendres al migdia totes les parades i espais del Mercat.

Martorell participa d’aquest projecte conjuntament amb 3 mercats més en aquesta experiència pilot subvencionada pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya. L’objectiu és promoure aquests establiments de proximitat a partir d’una major presència a Internet, tot afegint-los a un tour virtual amb imatges reals que ja s’aplica tant a carrers i vies com a espais interiors de negocis i comerços.

Amat: “ser al Google donarà més visibilitat al Mercat”
El regidor de Promoció Econòmica, Comerç, Turisme, Règim Interior, i Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Martorell, Lluís Amat, explica que “creiem que és una iniciativa molt bona, que donarà més visibilitat al Mercat. En el món actual, si no ets a ‘Sant Google’ sembla que no existeixis”. Amat destaca que “la nostra voluntat és la d’adherir-nos a totes les ajudes i subvencions que puguin ser de benefici per al poble. Esperem que els usuaris que visitin des d’ara el Mercat de manera virtual després hi vinguin físicament a omplir la cistella de la compra”.

Un servei d’imatges i d’informació actualitzada
Lluís Jovell -treballador de Capture, agència certificada per Google per a dur a terme aquest projecte-, ha recorregut i fotografiat tots els indrets del mercat. “Ha calgut fer moltes fotografies, una dotzena en cada punt, que després s’han de treballar, unir i corregir amb els programes de Google per acabar creant un recorregut virtual de fotografies de 360 graus”.

Jovell avança que “en un parell de setmanes ja es podria veure el Mercat a l’Street View de Google”. Un servei que, exposa, “té molts avantatges: a més del tour virtual, inclou una fitxa actualitzada amb informació del comerç les 24 hores del dia –horaris, telèfon, mètodes de pagament-, la geolocalització, els vincles amb pàgines web pròpies i botons per compartir amb les amistats, entre d’altres”. D’aquesta manera, afegeix, “Google et posiciona, fa que siguis més rellevant i que surtis més sovint a les cerques dels buscadors. Farà que el Mercat guanyi molta presència a Internet”.