La neurociència, motor de la 15a Jornada d’Intercanvi d’Experiències Pedagògiques

807

La 15a Jornada d’Intercanvi d’Experiències Pedagògiques, organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat, s’ha celebrat aquest dimecres al Centre Cultural, sota la temàtica Neurociència i Educació. Hi han participat 5 centres educatius de la comarca, entre ells Els Convents (Martorell). Hi ha assistit l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, i la inspectora d’educació del Baix Llobregat, Dolors Gispert.

La jornada ha permès “l’intercanvi de metodologies en diferents terrenys de la ciència i amb diverses edats d’alumnat”, segons ha dit Ester Fort, membre del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat. En total, hi ha assistit una cinquantena d’escoles i instituts, amb uns 280 mestres com a oients.

“Sempre tractem temes amb interès i nous en el món de l’ensenyament. La neurociència és el plat fort del curs 2016-2017. La jornada serveix al professorat per retrobar-se i recarregar-se abans de començar les classes, un punt d’inflexió per reflexionar i aportar punts de vista diferents”, ha destacat.

La jornada ha començat amb la conferència inaugural L’emoció com a base d’aprenentage, a càrrec del Doctor en Biologia, professor i investigador del Departament de Genètica de la Universitat de Barcelona, David Bueno.

Els cinc centres educatius participants han exposat les seves experiències. L’Escola Mare de Déu de Montserrat (Castellví de Rosanes) ha presentat la ponència Connectar-nos; l’Institut El Castell (Esparreguera) ha parlat del desenvolupament neuronal a l’adolescència; l’Escola Les Roques Blaves (Esparreguera) ha deplegat com crear un petit espai de ciència a l’escola; i la ponència de l’Institut Creu de Saba (Olesa de Monsterrat) ha versat sobre la intel·ligència intrapersonal explicada als joves.

‘Caminem plegats’, l’experiència d’Els Convents

L’Escola Els Convents (Martorell) ha presentat el projecte Caminem plegats. Les professores Esther Ramos i Montserrat Font han explicat l’experiència, dirigida a tots els mestres de Primària, però sobretot als de cicle mitjà i superior. Han parlat dels plans de treball, de l’assemblea, les competències socials i els tallers, tot basant-se en un aprenentatge competencial i significatiu, respectant en tot moment els interessos i ritmes dels alumnes, fent-los protagonistes del seu propi aprenentatge.