La Policia Local rep una sessió formativa sobre drets bàsics de consum

373
Xerrada consum Policia Local

L’Ajuntament de Martorell i el Servei de Consum de la Diputació de Barcelona han organitzat aquest dilluns una xerrada de drets bàsics de consum, adreçada als agents de la Policia Local. La sessió ha servit per a tractar els requisits mínims d’informació al consumidor (fulls de reclamacions, rebuts o horaris comercials) i aclarir dubtes amb els què es poden trobar en el desenvolupament diari de la seva feina.

Els participants han après “els requisits bàsics que han de complir els establiment comercials, així com el procés que ha de seguir un consumidor en presentar una reclamació”, segons ha explicat Bet Linuesa, tècnica de Consum de la Diputació de Barcelona. També s’ha posat de relleu la tasca que juguen els agents com a primers informadors, tant de comerciants com de consumidors, davant una situació de conflicte. A més, s’han aclarit “a quines situacions poden ser requerits pels ciutadans, a fi d’aixecar acta d’una situació irregular”.

Bet Linuesa, tècnica de Consum de la Diputació de Barcelona

Linuesa ha recordat que la Generalitat de Catalunya és qui té competències en matèria de consum, tot i que els ajuntament que disposen d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), com és el cas de Martorell, poden inspeccionar i recordar als establiments el compliment i l’actualització de la normativa.

Bet Linuesa, tècnica de Consum de la Diputació de Barcelona

El regidor de Promoció Econòmica, Comerç, Turisme, Règim Interior i Noves Tecnologies, LLuís Amat, ha recordat que “aquest és el tercer cop que la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell imparteixen el curs de consum adreçat a agents de la Policia Local. Donat l’èxit que va tenir en l’anterior edició, s’ha repetit enguany amb matèries actualitzades i amb la possibilitat de poder ampliar coneixements més endavant”.