L’Ajuntament obre a través de l’OMIC gairebé mil expedients per possibles casos d’abús per clàusules terra

826
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Martorell assessora també en temes de clàusules terra

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Martorell ha obert fins ara 912 expedients de tramitació per possibles casos d’abús per clàusules terra, que s’han traduït en 618 reclamacions. El reforç d’aquest servei va entrar en funcionament el 7 de febrer per iniciativa de l’equip de govern que respon així la necessitat dels consumidors de ser assessorats en aquest aspecte. Aquest departament de l’OMIC és a disposició dels martorellencs als baixos de l’Ajuntament de Martorell (plaça de la Vila, 46) amb cita prèvia al telèfon 937750050 (ext. 6713).

“Hi ha una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que diu que aquestes clàusules no només són nul·les per abusives sinó que són retroactives, que vol dir que hi ha ciutadans als quals els van cobrar uns ingressos indegudament. Nosaltres el que fem és assessorar i omplir les reclamacions que cada usuari ha de portar a les entitats bancàries”, ha explicat l’alcalde de Martorell Xavier Fonollosa.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

L’objectiu és que els martorellencs afectats per l’abús de les clàusules terra disposin d’informació i assessorament per reclamar els seus drets i recuperar els diners que els hagin pogut cobrar inadequadament. Així des del 7 de febrer l’OMIC ha atès 705 persones i ha obert 912 expedients de tramitació, 618 dels quals (el 68% dels casos) s’han convertit efectivament en reclamacions per la devolució de les clàusules.

La base jurídica d’aquestes reclamacions és una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que determina la retroactivitat de la devolució d’aquestes clàusules. Sentència que el Consell de Ministres va adaptar amb el Reial decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.

Per atendre els possibles afectats, l’alcalde Fonollosa i l’equip de govern van decidir reforçar l’OMIC, que fa tots els tràmits gratuïtament; els usuaris només han de demanar cita prèvia al telèfon 93 775 00 50 (ext. 6713) i acudir-hi amb la còpia del préstec hipotecari.