L’Ajuntament proposa crear una taula de treball per millorar la mobilitat a les entrades i sortides del polígon de SEAT

2074
SEAT Foto: Reuters
SEAT Foto: Reuters

L’Ajuntament de Martorell està impulsant la creació d’una taula de treball conjuntament amb els consistoris d’Abrera i de Sant Esteve Sesrovires, SEAT, el seu comitè d’empresa i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. L’objectiu és millorar la mobilitat a les entrades i sortides del polígon de l’empresa automobilística en diverses franges horàries, a causa de la intensa circulació de vehicles. Paral·lelament, el consistori aposta per instal·lar bandes rugoses i senyalització vertical per tal d’evitar alguns excessos de velocitat que es produeixen prop d’un pas de vianants proper a l’entrada del Centre Tècnic. Aquesta proposta es va posar de relleu ahir dilluns en el Ple Municipal del mes de juny.

La creació del polígon logístic de l’empresa Mercadona molt a prop de la factoria de SEAT ha provocat, segons va dir l’alcalde Xavier Fonollosa, “un increment de circulació de centenars de camions i de treballadors en aquest punt, sobretot en hores punta, que genera dificultats de circulació”. Davant d’aquest fet, va explicar que “el consistori està treballant amb ajuntaments, SEAT, comitè d’empresa i el Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat per tal de crear una taula de mobilitat, que és a punt de crear-se”.

Fonollosa va exposar que “la problemàtica se solucionarà amb l’execució de dos plans directors urbanístics en els que ja s’està treballant: el d’Infraestructures i el d’Activitat Econòmica, ja que incorporen la creació d’una estació de ferrocarrils de rodalies i del cinturó oest, una important infraestructura que desviaria el vial SEAT per sobre del polígon i que comportaria la creació de 2 rotondes d’enllaç directe a l’A-2 i l’AP-7 per una banda i amb la B-40, el quart cinturó d’Abrera a Viladecavalls, per l’altra”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell
Ple Municipal juny 2017
Ple Municipal juny 2017

Casasayas: “A Martorell apostem per tenir dues vies de sortida”

El regidor d’Hisenda i Seguretat Ciutadana, Josep Casasayas, va afegir que “una de les dificultats d’aquesta actuació és posar d’acord els tres ajuntaments per fer el desdoblament per la part oest del gran vial SEAT. A Martorell veiem molt bé tenir dues vies de sortida amb connexió a les grans vies, però l’Ajuntament d’Abrera no ho veu igual i posa problemes”. Per altra banda, va dir, “quan es van fer les 2 rotondes a la sortida de Martorell que usa el personal de SEAT per sortir a l’autovia es plantejava al Ministeri de Foment, titular de la via, que fés un vial paral·lel i que connectés la rotonda a l’autovia per no haver d’entrar a l’antiga Nacional 2. Però Carreteres de l’Estat no ho va veure adient, tot i que seria una gran solució”.

Josep Casasayas, regidor d'Hisenda i Seguretat Ciutadana

D’altra banda, al pas de vianants situat al costat del Centre Tècnic de SEAT on ja hi ha hagut algun accident entre vianants i vehicles, Casasayas va explicar que “una possible actuació la contemplem al Pla de Mobilitat de Martorell. Consisteix en posar bandes rugoses per a que els vehicles disminueixin la velocitat i reforçar la senyalització vertical perquè tothom sigui conscient que s’ha d’anar més a poc a poc”. Alhora, apuntava, “es proposarà la reduccció dels dos carrils d’entrada a la rotonda a un carril, sempre que aquest fet no provoqui grans cues”.

Josep Casasayas, regidor d'Hisenda i Seguretat Ciutadana

Resposta a la interpel·lació presentada pel PSC

Aquesta proposta era la resposta de l’equip de govern a una interpel·lació formulada pel grup municipal del PSC. El portaveu socialista, Lluís Tomás, proposava “traslladar el pas de vianants uns metres més enllà, en una recta situada just abans de la rotonda de la sortida de l’edifici d’assistència tècnica, per a evitar greus problemes de seguretat viària que han provocat accidents” En el text, Tomás remarcava que “a la incorporació a l’autovia A-2 de vehicles i treballadors, en la sortida de torns de treball, hi ha un col·lapse important per un stop situat davant la incorporació dels vehicles que circulen pel lateral en direcció Lleida”, fet pel qual el seu grup sol·licitava “un redactat dels tècnics i un estudi de viabilitat que solucioni la problemàtica per millorar la viabilitat i la seguretat de tots els afectats”.

Lluís Tomás, portaveu del PSC