L’AMPA d’Els Convents incorpora una educadora social per implicar més les famílies al centre

427
Escola Els Convents
Escola Els Convents

L’AMPA de l’Escola Els Convents ha incorporat des de gener una educadora social per dinamitzar la tasca socioeducativa, la cohesió social i la participació de les famílies al centre. La primera acció ha estat recuperar aquest febrer l’Espai Familiar dos dies per setmana. Properament, s’impulsaran classes de català, activitats lúdiques i culturals amb una major implicació de les famílies.

L’associació destina part dels seus recursos econòmics en la contractació d’una educadora social a l’equipament unes hores cada setmana. “Tenim el convenciment que aquesta figura s’hauria d’incloure a la plantilla d’escoles i d’instituts del país”, comenta el secretari Xavier Gómez. Dinamitzar la participació de les famílies és l’objectiu, ja que diversos estudis apunten que “millora molt l’aprenentatge dels infants, la visió que tenen de l’escola i els resultats acadèmics”.

Xavi Gómez, secretari de l'AMPA d'Els Convents

Marta Soler és l’educadora contractada. La seva primera funció ha estat fer una diagnosi “valorant la participació de les famílies, la relació i la cohesió que hi ha a Els Convents. Hem celebrat set assemblees amb infants, tres trobades amb famílies, reunions amb l’AMPA, amb Serveis Socials i amb els mestres”, diu l’educadora.

Marta Soler, educadora social

La primera acció ha estat l’Espai Familiar, els dimecres al matí, de 09.00 a 10.30h i els divendres a la tarda, de 15.00 a 16.30h”, explica Xavier Gómez. Un lloc “per a que els familiars es trobin, comparteixin una estona i planegin activitats”. A petició de les famílies es faran més activitats com classes de català i de suport al reforç escolar.

Xavi Gómez, secretari de l'AMPA d'Els Convents
Espai Famílies a l'Escola Els Convents
Espai Famílies a l’Escola Els Convents

Soler destaca que Els Convents “és l’escola de Martorell en la que hem observat més satisfacció per part dels alumnes i on les famílies valoren més el model educatiu, basat en plans de treball i racons, que s’adapta al ritme de l’infant, i que crea espais per a parlar i construir projectes”. També valora “és un centre en el que hi ha molta riquesa i diversitat, un factor que cal aprofitar en positiu. Molts estudis diuen que els infants que van a centres amb més diversitat aprenen a ser més respectuosos”.

Marta Soler, educadora social

Properament, famílies, alumnes i mestres pintaran un mural sobre l’escola i es preveu ampliar l’entrada de familiars, a l’aula i fora. Per ajudar els infants a aprendre, es programaran activitats de conta contes, de suport a la lectura, de jocs i d’organització d’activitats esportives.