L’aplicació ésMartorell per a notificar incidències de la via pública a l’Ajuntament de Martorell compta, des que es va posar en funcionament ara fa dos anys, amb un total de 705 usuaris. D’aquests, 179 s’han descarregat l’app aquest any. De gener a novembre de 2020, l’eina ha permès registrar 2.409 avisos ciutadans, principalment sobre mobiliari urbà, jocs infantils, paviment, enllumenat i jardineria. Per barris, La Vila, Torrent de LLops, Can Carreras i Buenos Aires són els que més incidències hi van notificar.
L’app és disponible per a Android i iOS, i el seu funcionament és fàcil i intuïtiu. L’usuari pot fotografiar la incidència, ubicar-la en un mapa i enviar-la quan vulgui. L’Ajuntament la recull i la deriva al departament corresponent per tal de resoldre-la el més aviat possible. Finalment, l’usuari rep un correu i una notificació quan la incidència s’ha reparat. També funciona com a canal per informar als martorellencs sobre incidències a la via pública que poden afectar la mobilitat o sobre informació de servei.
La regidora de Serveis Urbans i Via Pública, Elisabeth Plaza, comenta que “per al ciutadà és una via més directe i d’aquesta manera no s’ha de desplaçar a les oficines d’atenció ciutadana”. “El feedback i la resolució també resulten més ràpids. Estem molt satisfets amb el funcionament de l’aplicació i amb la participació ciutadana, que cada any augmenta”.
Elisabeth Plaza, regidora de Serveis Urbans i Via Pública
Elisabeth Plaza destaca que “entre el 85 i el 90% de les incidències pujades a l’aplicació es resolen ràpidament”, excepte aquelles per a les quals hi ha un projecte pendent d’executar. En aquests casos, l’Ajuntament envia l’explicació pertinent per escrit a l’usuari que ha formulat la queixa o suggeriment.
Elisabeth Plaza, regidora de Serveis Urbans i Via Pública
Per categories, aquest 2020 s’han registrat 407 avisos sobre mobiliari urbà i jocs infantils; paviments (373); enllumenat públic (295); altres (238); jardineria i arbrat (237); recollida de residus i contenidors (206); neteja viària (156); plagues insectes, rosegadors o coloms (125); grafits i pintades (78); retirada de vehicles (46); recollida de mobles i efectes (25); transport urbà, marquesines i parades (8); animals abandonats (2).
Els usuaris han comunicat 396 incidències a La Vila; Torrent de LLops (370); Can Carreras (296); Buenos Aires (234); El Pla (212); Les Bòbiles (192); Camí Fondo (185); Can Cases (113); Rosanes (86); Pont del Diable (73); Font de la Mina (50); Verge del Carme (33) Can Bros (20); Polígon Congost (19); Polígon La Torre (18); Illa Santacana (16); Polígon Solvay (8); Pou del Merli (8); Polígon Can Bros (6); Polígon SEAT (5); Polígon Can Cases-Can Sunyol (5).
L’aplicació es pot descarregar gratuïtament des de l’App Store i Google Play. Aquesta va ser la proposta més votada pel Consell d’Infants en els Pressupostos Participatius de 2017.