L’App ésMartorell arriba als 469 usuaris i 3.047 incidències en el seu primer any

450
L'App ésMartorell fa un any
L'App ésMartorell fa un any

L’aplicació (App) per a mòbils ésMartorell, creada per l’Ajuntament i que permet que els ciutadans notifiquin incidències, suggeriments i queixes relacionades amb l’espai públic, ha arribat al seu primer any de vida. Ho ha fet amb 469 usuaris, autors de 3.047 incidències. Les referents a la pavimentació de la via pública, mobiliari urbà i jocs infantils són les notificacions més abundants, i els barris amb més registres són Torrent de Llops i La Vila.

Un cop descarregada l’App al mòbil -disponible per a Android i iOS-, l’usuari pot fotografiar la incidència, ubicar-la en un mapa i enviar-la quan vulgui. Des d’aquest moment, l’Ajuntament la recull i la trasllada al departament corresponent per a l’actuació oportuna. Finalment, rep un correu i una notificació quan la incidència s’ha reparat.

El regidor d’Organització i Règim Interior de l’Ajuntament de Martorell, Lluís Amat, creu que “és la manera de resoldre els problemes a l’espai públic” i que la incidència “va directament a la persona que pertoca”.

Lluís Amat, regidor d'Organització i Règim Interior de l'Ajuntament de Martorell

Un any després de la posada en funcionament, Amat valora de manera positiva la resposta que ha generat aquesta nova eina: “Estem molt satisfets amb el seu funcionament i amb la participació d’aquestes 469 persones. Ens ajuden molt en la nostra feina”.

Lluís Amat, regidor d'Organització i Règim Interior de l'Ajuntament de Martorell

Per categories, les incidències més habituals dins del global de les 3.047 de presentades a data de 30 d’agost, atenyen als paviments de la via pública (534). Les segueixen les referents al mobiliari urbà i jocs infantils (466); enllumenat públic (418); neteja viària (249) i jardineria i arbrat (209). Sota el Top5, hi ha les incidències sobre semàfors i senyals (188); xarxa d’aigua i clavegueram (178); recollida de residus i contenidors (167); plagues, coloms i rossegadors (128) i grafitis, pintades i cartells (75) com a més destacades.

Lluís Amat, regidor d'Organització i Règim Interior de l'Ajuntament de Martorell

Amat: “El servei s’estén i la gent ja fa seva l’App

Pel que fa als barris amb més incidències generades, 529 han sigut de Torrent de Llops, seguit per La Vila (450); Buenos Aires (352); Can Carreres (351); el Pla (294); el Camí Fondo (281); Les Bòbiles (270); Can Cases (171); Pont del Diable (58); Verge del Carme (52); Rosanes (37); Can Bros (31); Pou del Merli (18) i Font de La Mina (9). De la resta, unes 80 procedeixen dels polígons industrials i 64 d’altres ubicacions. Amat explica que “el servei es va estenent com taca d’oli per tot el poble i això és bo, perquè vol dir que la gent es fa seva l’App”.

Lluís Amat, regidor d'Organització i Règim Interior de l'Ajuntament de Martorell

App ésMartorell

Les incidències, resoltes en 25 dies de mitjana

Del total de 3.047 incidències se n’han solucionat a dia d’avui 2.649. El temps de mitjana de resolució “se situa en 25 dies. Evidentment, n’hi ha que les resolem en 4 dies i d’altres que triguen molt més temps perquè requereixen peces específiques que han d’arribar”, explica el regidor, qui afegeix que “volem seguir millorant i baixar aquesta mitjana de dies per resoldre les incidències”.

Lluís Amat, regidor d'Organització i Règim Interior de l'Ajuntament de Martorell

L’App ésMartorell, descarregable des de l’APP Store i Google Play, va ser la proposta més votada pel Consell d’Infants en el marc dels pressupostos Participatius de 2017.