Les cooperatives del projecte ‘Cultura emprenedora a l’escola’ van al mercat

1108

Les cinc cooperatives escolars martorellenques, creades en el marc del projecte Cultura emprenedora a l’escola, van vendre els seus productes (clauers, guardioles, punts de llibre i objectes de bijuteria) el dia de Sant Jordi i durant la Fira de Primavera. Fins al juny, seran també als mercats del municipi. Aquesta iniciativa, destinada als joves emprenedors, està promoguda per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell.

Fins al mes de juny, les cooperatives escolars de joves emprenedors formades amb el projecte Cultura emprenedora a l’escola, sortiran als mercats del municipi per mostrar i mirar de vendre els productes que han elaborat durant el curs. Es tracta de clauers, guardioles, punts de llibre i objectes de bijuteria, tots ells realitzats amb materials reciclats.

Els alumnes de cinquè de primària de l’escola Mercè Rodoreda, ja van exposar els seus productes en un estand a la plaça de les Cultures, el passat dia de Sant Jordi. En aquesta escola s’hi han creat les cooperatives Art Coop, 123 MR Express i Evo-Eco. Els joves cooperativistes de l’escola José Echegaray van participar de la Fira de l’Artesania de Pont a Pont, amb motiu de la Fira de Primavera. Les seves cooperatives són Petits Detalls i Imacrea.

Tot el procés de crear una cooperativa
Tutoritzats pel professorat, els joves emprenedors van iniciar aquesta activitat a l’octubre. Es tractava d’experimentar totes les etapes del procés de crear una cooperativa: tenir la idea empresarial, repartir papers i tasques, crear la imatge de la cooperativa, elaborar els productes i viure tots els passos administratius necessaris, com obtenir el número d’identificació fiscal.

Experimentat tot el procés, als joves emprenedors els tocarà finalment gestionar el tancament de la seva cooperativa: fer la devolució del capital inicial i donar part dels beneficis a una entitat sense ànim de lucre.

Diverses capacitats en solfa
Gràcies a aquest projecte els alumnes han posat en pràctica capacitats com la iniciativa personal, la creativitat, el treball en equip, el lideratge, el tractament de la informació, la competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions o l’assumpció de riscos, entre d’altres.

Els alumnes han demostrat estar molt ben organitzats, així com la seva habilitat en aspectes com l’atenció al públic i les tècniques de venda. Durant les hores de venda al públic, la Policia Local els va demanar els permisos i llicències d’ocupació de la via pública, que els alumnes havien tramitat mesos enrere.