Les cooperatives escolars sol·liciten el permís de venda per a les seves parades al mercat

176
CUEME
CUEME

Les nou cooperatives escolars de 5è de primària, participants al projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), han visitat l’Ajuntament de Martorell per sol·licitar el permís d’ocupació de la via pública i comercialitzar els seus productes el dia del mercat. El CUEME, impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell, inicia els estudiants en el món de l’emprenedoria, amb l’objectiu de fomentar les seves competències i valors a través de la creació d’una cooperativa durant el curs escolar.

L’Escola José Echegaray compta amb les cooperatives Echegashop i Les mans màgiques, l’Escola Mercè Rodoreda amb 2Compi kids, Rodo Cooper, Art & Craft i 22 estrelles, l’Escola Lola Anglada amb Lola Makers, LAR, i l’escola El Pontarró amb 11pontaCracks. Totes nou elles han visitat les dependències de l’Ajuntament de Martorell, han presentat els seus projectes a l’alcalde Xavier Fonollosa i han presentat la sol·licitud de venda al mercat.

Fonollosa ha destacat “la importància del treball en equip i de l’adquisició dels coneixements del funcionament d’una cooperativa que podran aplicar quan siguin més grans”. Els estudiants han estat acompanyats pels tutors del centre i per les tècniques del Centre de Promoció Econòmica.

Venda al mercat el 3 de maig

El dia de venda al mercat dels productes que han fabricat les nou cooperatives es farà el divendres, 3 de maig. Les nou parades s’instal·laran, per tercer any consecutiu, al Mercat Municipal Les Bòbiles, després de la bona acollida d’aquesta iniciativa els darrers anys i amb l’objectiu de continuar potenciant la dinamització del mercat.

El projecte CUEME vol fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació d’una cooperativa. S’integra dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa. Els alumnes també estan cercant una entitat social, fundació o ONG a la qual donaran una part dels beneficis obtinguts amb la venda dels seus productes, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la responsabilitat social de l’empresa.