Les trucades al telèfon 112 d’emergències s’incrementen un 7% el darrer any a Martorell

311

Els martorellencs i martorellenques van fer durant tot l’any passat 4.904 trucades al telèfon d’emergències 112 Catalunya CAT112, fet que representa un 7% d’increment respecte el 2014. Quasi les dues terceres parts de les trucades realitzades es van produir per motius de seguretat i d’assistència sanitària. Les dades s’han conegut en coincidència amb el Dia Europeu del Telèfon d’Emergències 112, un servei comú a 28 països de la Unió Europea.

El telèfon d’emergències 112 Catalunya CAT112 va atendre l’any passat 4.904 trucades des de Martorell, 322 més que el 2014. La seguretat va tornar a ser el motiu principal de les consultes (1.648, un 33,6%), seguit de prop per les d’assistència sanitària (1.506). Per sota es van situar les tipificades com a trànsit (879), incidència (612), incendi (207), fuita (31), accident (10), meteorologia (6) o medi ambient (5). El major volum de trucades, amb mig miler, es van produir al mes de juliol.

L’increment de l’ús local d’aquest servei ha estat d’un 7% el 2015 respecte l’any anterior, xifra superior al 4,8% de creixement comarcal. Tot i així, el Baix Llobregat, amb 102.260 trucades, no arriba al 4% del total català -que és de 2.602.934-, malgrat aglutinar el 10,7% de la població, segons dades del padró de 2015.

Telèfon únic per atendre totes les emergències

Aquest dijous 11 de febrer es celebra el Dia Europeu del 112, el telèfon únic d’emergències en els 28 països de la Unió Europea. En qualsevol país, un ciutadà que pateixi o sigui testimoni d’una emergència que requereixi la presència de policia, emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals, només ha de marcar el 112 per activar el mecanisme de resposta. A Catalunya, les demandes es deriven segons cada cas a àmbits com els Mossos d’Esquadra, les policies locals, els bombers, trànsit o el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM).

El departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya recalca la importància que la població conegui aquest sistema d’emergències. Segons una enquesta del CEO de 2015, el 60% de la població catalana sabia de l’existència d’aquest telèfon únic, el major grau de coneixement de la UE.