Les vendes de SEAT creixen un 7,8% fins al juliol

932

La companyia automobilística SEAT ha venut la xifra rècord de 369.500 vehicles entre el gener i el juliol d’aquest any, un 7,8% més que durant el mateix període del 2018, segons ha informat la companyia, que es desmarca així de la debilitat del mercat tant a Espanya com a la resta d’Europa. Segons ha informat la marca de Martorell, SEAT ha comptabilitzat un total de 55.200 vehicles venuts al juliol, un 4,7% més que durant el mateix mes de l’any anterior, i ha aconseguit el millor mes de juliol de la seva història, superant el del 2018, quan es van vendre 52.700 unitats.

Per la seva banda, els lliuraments de Cupra, la marca esportiva de SEAT, han arribat als 15.000 cotxes venuts entre el gener i el juliol, un 70,9% més que durant el mateix període de l’any anterior.

El vicepresident comercial de SEAT i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha explicat que la firma ha aconseguit incrementar les vendes malgrat la tendència del sector, cosa que els permet “liderar” el mercat espanyol i ser una de les marques més venudes en altres països.

Entre el gener i el juliol SEAT ha augmentat un 15,2% les vendes a Alemanya, fins a 82.300 vehicles, mentre que a Espanya els vehicles venuts han estat 74.600, un 2,2% més que durant el mateix període de l’any anterior.

Al Regne Unit, SEAT ha venut 43.200 cotxes, fet que suposa un creixement del 3,8%, mentre que a França i Itàlia s’han registrat unes vendes de 21.900 (15,7% més) i 17.200 (21,5% més) vehicles, respectivament.

També avancen amb força la majoria de mercats europeus, com Àustria (14.200 unitats, un 4,2% més), Suïssa (7.900 unitats, un 12,9% més), Portugal (7.400 unitats, un 8,9% més), els Països Baixos (7.300 unitats, un 28,2% més), Suècia (5.000 unitats, un 14,5% més), Dinamarca (4.200 unitats, un 35% més) i Irlanda (3.700 unitats, un 9,1% més), així com Mèxic, on les vendes pugen un 6,7% i ja suma 14.400 vehicles venuts.

Resultats econòmics

SEAT també ha registrat els millors resultats financers de la seva història en el primer semestre del 2019. Segons va publicar el Grup Volkswagen a finals de juliol, el benefici operatiu ha crescut un 1,9% i ha assolit la xifra rècord de 216 milions d’euros. Per la seva banda, el volum de negoci ha augmentat un 8,3%, fins a 6.266 milions d’euros (5.786 el primer semestre del 2018). L’increment en les vendes i l’efecte positiu en el mix gràcies a la comercialització de SUVs (el 43% dels lliuraments de SEAT el primer semestre del 2019) han impulsat els resultats.