L’Institut Joan Oró esdevé un dels sis finalistes als premis de difusió de l’FP dual

449
Institut Joan Oró
Institut Joan Oró

L’Institut Joan Oró ha estat un dels sis finalistes a nivell de Catalunya del Dualízate, el Premi a la millor campanya promocional d’FP dual que convocaven la Generalitat de Catalunya i la Fundación Bankia. El certamen impulsa i desenvolupa projectes de foment dels ensenyaments professionals en centres educatius de Catalunya. El que van presentar els alumnes participants va consistir en una campanya de difusió en temps real per promocionar l’FP dual.

El projecte martorellenc ha anat a càrrec de 22 alumnes de segon curs del Cicle Superior de Màrqueting i Publicitat de l’Institut, sota la direcció de les tutores Helena Mauri i Ana Galindo. Ha consistit en elaborar elements publicitaris -fulletons informatius, cartells, parades informatives i difusió a través de les xarxes socials- per promoure a joves de Martorell i de poblacions veïnes l’FP dual que oferta el centre.

La campanya ha significat per als alumnes posar en pràctica de manera real els coneixements teòrics adquirits a l’aula. Quatre dels participants -Mariona Compta, Guillem Llopart, Lorena Concepción i Andrea Domínguez- explicaven, en una entrevista concedida a Ràdio Martorell, que amb aquest projecte han après “com es fa una campanya fins el final, tenint contacte amb el món”, alhora que expressaven que els ha generat “una motivació i una possibilitat d’expressar la creativitat pròpia i de portar-la al món real”, alhora que han vist “de quina manera podem apropar-nos a un públic molt semblant a nosaltres mateixos”.

Mariona Compta, Guillem Llopart, Lorena Concepción i Andrea Domínguez
Visita de la professora i alumnes a Ràdio Martorell el passat mes de febrer
Visita de la professora i alumnes a Ràdio Martorell el passat mes de febrer

Mauri explica que aquesta modalitat formativa “consisteix en que part de les hores lectives que s’haurien de fer al centre es facin en centres de treball”. Per la cap de departament, aquest canvi recupera, d’alguna manera, “l’antiga idea de l’aprenent, per a que l’FP vagi en aquesta línia de fer menys hores lectives al centre d’ensenyament i més hores al de treball”.

Helena Mauri, professora coordinadora del projecte

Divendres es van conèixer els guanyadors del premi a través d’una sessió en línia. El primer premi va recalar en l’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet. Van completar la participació en la fase final del concurs l’Escola Pia de Mataró -segon premi- i l’Institut Baix Camp de Reus -tercer-, a més dels finalistes Institut Joan Oró, el Teknos Ugranollers i l’Institut Carles Vallbona, tots dos de Granollers.