La Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell continua donant suport al col·lectiu femení amb la realització, per vuitè any consecutiu, del programa específic ‘Ocupa’t Dones‘. Es tracta d’un projecte de suport a la inserció laboral adreçat a dones que tenen més dificultats d’accés al món laboral. El seu objectiu és assolir la inserció laboral de les participants.
Enguany el programa acompanya 34 dones en situació d’atur en el procés de recerca de feina i de millora de competències professionals, i malgrat la situació de crisi de la COVID-19, 18 d’elles han trobat feina i 3 cursen una formació professionalitzadora per millorar la seva ocupabilitat.
La regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell, Rosa Cadenas, se’n fa ressò, i posa de relleu que “les dones resulten molt més afectades des d’un punt de vista laboral arran de la crisi de la COVID-19. Per això, vetllem més que mai per la igualtat d’oportunitats i per a que aquestes dones no es quedin enrere”.
Rosa Cadenas, regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Martorell
Al llarg d’aquesta edició s’han realitzat accions com ara 2 tallers d’orientació laboral: ‘La feina a un CLICK!’ on 9 dones van millorar competències digitals i van treballar informació sobre els portals de recerca de feina per Internet, van preparar la informació personal i professional que demanen aquests portals i van seguir les passes per inscriure’s a una oferta per Internet.
Per altra banda, també van prendre part al taller ‘Balanç de competències professionals en femení’. 9 participants van analitzar les seves pròpies competències professionals i personals, actituds, interessos i motivacions, per definir un projecte professional realista i adaptat al mercat de treball.
Cadenas destaca la importància d’aquestes accions per ajudar les participants a endinsar-se en les noves tecnologies, conèixer les seves competències, descobrir les seves capacitats i poder fer pràctiques laborals:
Rosa Cadenas, regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Martorell
També s’han reprès els seguiments i les tutories individuals presencials al Molí Fariner, i es continua donant atenció -per telèfon i correu electrònic- a les 34 participants, per comprovar l’impacte del COVID-19 a la seva situació laboral i personal. Altres tasques que es duen a terme són informar d’ofertes de feina; resoldre dubtes i neguits; acompanyar i orientar en el procés de recerca de feina i actualitzar currículums; fer inscripció Ofertes XALOC; donar orientació de la situació del mercat treball actual i l’impacte de la COVID-19 i donar informació de recursos per la recerca de feina i formació en línia.
Tastet de Neteja d’oficines, edificis, espais públics i Centres sanitaris
Emmarcat dins l’Ocupa’t Dones’ s’està organitzant un Tastet de Neteja d’oficines, edificis, espais públics i Centres sanitaris de 42 hores i pràctiques professionals no laborals opcionals, adreçat a les participants del programa interessades a formar-se el sector de la neteja i higienització de tota classe d’edificis, locals, centres o institucions sanitàries i de salut.
El principal objectiu és formar amb una metodologia molt pràctica i dinàmica a les alumnes en les tasques de neteja i manteniment d’edificis, locals i centres sanitaris parant especial atenció al protocol de neteja COVID-19, facilitant així la seva reincorporació al mercat laboral.
Durant la formació, que es preveu que comenci a l’octubre de 2020 al Centre de Promoció Econòmica del Molí Fariner, les participants coneixeran les tècniques, els protocols, els estris, productes i les màquines per garantir la higienització, conservació i manteniment de les instal·lacions a treballar, sota la supervisió del professional competent, i assoliran els coneixements per complir la normativa aplicable en matèria de seguretat i salut.