L’Orquestra del Reial Cercle Artístic de Barcelona presenta 80’s Symphonic al PAS

1346
Orquestra del Reial Cercle Artístic de Barcelona
Orquestra del Reial Cercle Artístic de Barcelona

El César Arístides és president i violinista de l’orquestra del Reial Cercle Artístic de Barcelona que donarà el tret de sortida avui al PAS 2019. L’actuació es desenvoluparà a l’entorn del Pont del Diable a les 22.30 h i ens presentaran el seu nou programa en viu i amb sorpreses escèniques 80’s Symphonic.

Com va sorgir aquest espectacle?

Vam idear-lo fa gairebé un any. Com totes les orquestres hem fet música de pel·lícules, però ens vam adonar que la música d’ABBA tenia un caire molt festiu que agradava molt a la gent. Vam pensar que cap orquestra feia temes dels 80 amb format clàssic, és a dir, una orquestra de corda amb piano i director. Vam contractar un compositor que durant vuit mesos ha estat fent arranjaments dels temes més característics dels 80: Des d’ABBA a Queen, passant per Madonna o Bee Gees. Per exemple, de deu temes de Michael Jackson hem fet un Medley, un popurri, de 12 minuts. Els espectadors poden escoltar els temes més característics del Rei del Pop en franges de 2 o 3 minuts.

El fet de combinar música dels anys 80 amb un estil simfònic us està funcionat, però és bastant complicat?

Ho és, però arranjar un sol tema per música clàssica seria massa avorrit. De totes les peces triades hem fet vuit Medleys i a cadascun d’aquests hi trobem unes vuit o deu cançons. Per tant, fem referència a 50 temes en aquest concert, com a mínim a la seva tornada. Sembla que no, però és difícil lligar-ho tot perquè es canvia de tonalitat i de format. El que hem fet és donar molta presència als contrabaixos. Normalment a l’orquestra de cambra n’hi ha un i en aquest format n’hem posat dos, aleshores un dels contrabaixos es dedica a fer ritmes sonors amb la capsa de ressonància. D’aquesta manera dóna la sensació que hi ha una bateria. El registre que fem fa que puguin sonar baixos molt potents.

Com serà la posada en escena? Què es trobarà l’espectador que vagi a veure-us  aquest divendres al PAS?

La gent veurà una orquestra clàssica, tots els integrants vestits de negre, però que depenent de la peça que tocarem posarem diferents elements a l’escenari per donar-li certa notorietat a les obres. No desvelarem quins perquè la gent els pugui descobrir, però sí que hi ha un toc de color.

Presenta’ns als músics que t’acompanyen.

Som vuit violins, dos violes, dos violoncels, dos contrabaixos i un piano. El director és Daniel Mestre i a més a més comptem amb el director d’escena Jesús Fernández que ens ha ajudat a aportar aquest toc de color que et comentava.

Què et sembla actuar al PAS? No sé si us han explicat com és l’escenari i el festival.

Hem vist vídeos i fotos i ens sembla molt interessant perquè estem acostumats a fer programació clàssica. Hem passat de fer Rèquiems de Mozart a fer aquest projecte amb música moderna dins d’una proposta magnífica. Em sembla que teniu un festival molt ben parit, quadriculat i presentat.

I a banda del concert de Martorell, en quins altres projectes us trobeu?

Som una formació que tenim sis projectes anuals que repartim per diferents programacions tant de Barcelona com de la resta de Catalunya. De l’espectacle 80´s Symphonic hem fet sis o set concerts i tenim previsió de què sigui un projecte molt atractiu de cara als estius, amb diferents evolucions. Nosaltres ja vam estar a Martorell amb La Fura dels Baus el 20 de desembre quan vam fer la preestrena mundial de T.H.A.M.O.S., una obra oblidada de Mozart.

Com va ser l’experiència amb La Fura dels Baus?

Magnífica. L’espectacle va ser impressionant. La Fura i el Carlos Padrissa van fer un treball increïble. Feia dos anys que volíem fer aquesta obra i les estrelles es van alinear per poder fer-la en coproducció amb La Fura dels Baus.