Maria Batet omple el Molí Empresa amb el taller per a famílies sobre l’autonomia dels fills

733
Maria Batet
Maria Batet

La professora i entrenadora d’emprenedors, Maria Batet, va impartir dimarts passat un taller familiar per ajudar a l’autonomia i la iniciativa dels fills. La convocatòria va omplir la sala de conferències del Molí Empresa amb una cinquantena de mares i pares de fills d’entre 0 i 16 anys.

La sessió titulada Més ordre, més planificació, menys discussions, més autonomia!, emmarcada en el projecte educatiu Cultura Emprenedora a l’Escola i promoguda per les regidories d’Ensenyament i de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell amb el suport de la Diputació de Barcelona, va partir de l’evidència que un dels motius que més discussions i malestar generen en una família tenen la causa en la manca d’ordre i de planificació dels fills.

“Hi ha moltes millores que es poden introduir i que permeten, d’una banda ajudar-los a millorar en la seva productivitat i eficàcia i de l’altre a aconseguir un clima més tranquil en el dia a dia de casa. Però no és només en aquest àmbit que resulta fonamental ajudar-los en l’habilitat de planificar. Si volem millorar la seva autonomia i la seva iniciativa, és imprescindible que disposin d’eines per organitzar les seves idees, les seves tasques, objectius i temps”, va dir Batet.

L’objectiu del taller era fer reflexionar a les famílies, de la importància de dotar als fills d’autonomia i iniciativa, “dos valors que cal treballar i entrenar perquè són competències que els ajudaran a tenir una actitud positiva i possibilista davant la vida”.

Les quatre ‘R’
Durant la xerrada es va parlar de les quatre erres (R) per entrenar en infants i joves les habilitats: responsabilitat, recursos, repetició i repte. També es van donar consells per poder ajudar a millorar l’habilitat d’organitzar-se.

Maria Batet, que conduïa la sessió, va explicar que “qualsevol habilitat que vulguem que adquireixin els nostres fills, ha de ser entrenada des de petits, es pot comparar amb la pràctica d’un esport”. Així, es van explicar els quatre mites erronis de l’organització i finalment es van presentar diferents eines d’utilitat, com el calendari del post-it, el recurs pomodoro, el kanban o la gamificació.

“Aquestes millores associades són les que doten als nostres fills de més autonomia, més capacitat de decisió, més seguretat, més productivitat, més benestar, més tranquil·litat però cal entrenament com qualsevol millora en una habilitat”, va afirmar.

La professora també va plantejament un pla d’entrenament i material d’entrenament per a pares i mares totalment aplicable a diferents edats i que els portarà millores substancials en el seu dia a dia familiar. La valoració dels assistents va ser molt positiva, sobretot per l’entusiasme i la iniciativa de la ponent.