Martorell és la seu de la V Jornada dels Premis Baldiri Reixac de la Fundació Carulla

1070

La Fundació Carulla fa, aquest matí de dissabte a Martorell, la V Jornada dels Premis Baldiri Reixac que recull els treballs guanyadors de la passada convocatòria i presenta les bases de la 39a edició del concurs. L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, la directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, i la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament al Baix Llobregat, Núria Vallduriola, han inaugurat la jornada al Centre Cultural. També hi ha assistit la regidora de Comunicació, Cooperació i Participació, Míriam Riera.

Martorell ha estat, en aquesta ocasió, la seu de la V Jornada dels Premis Baldiri Reixac. L’alcalde, Xavier Fonollosa, s’ha encarregat de donar la benvinguda als 140 inscrits. “Martorell és una població d’acollida i ho ha sigut sempre pel pas de tota mena d’infraestructures”, els hi ha dit. “Per això, estem molt contents que avui, la Fundació Carulla vulgui presentar els premis Baldiri Reixac a Martorell. Vagi el nostre reconeixement a la tasca que feu i la que fan els docents. Sempre he tingut un gran respecte i admiració pels formadors del que ha de ser el nostre futur. Sobretot pel que fa a la transmissió de valors”, ha remarcat l’alcalde.

La Fundació Carulla convoca la Jornada Baldiri Reixac 2016 per valorar, compartir i difondre alguns dels treballs premiats en l’edició del curs 2015-16. Per Núria Vallduriola, “participar als Baldiri Reixac serveix, encara que no es guanyi, per millorar en molts aspectes del propi centre educatiu. Es cohesiona el centre, ajuda a fer pinya i a mirar cap a la mateixa direcció. Però també pels altres centres que en poden treure experiències. Això posa en valor aquest premi”.

Amb la jornada es vol enfortir els lligams entre l’extensa xarxa que avui formen les escoles i els ensenyants que han participat en els premis al llarg d’aquests anys, així com, donar visibilitat al treball dut a terme pels diferents centres educatius, ensenyants i alumnes de totes les etapes educatives. “A més de promoure la innovació educativa i consolidar una escola compromesa amb el país, la seva llengua i la seva cultura” diu el coordinador de la jornada i membre del jurat dels premis, Joan Arjona.

Durant el matí es fan seminaris per blocs temàtics amb 18 intervencions simultànies. La jornada la tanca Lluís Tarin, consultor d’estratègia i lideratge a Jesuïtes Educació, amb la conferència Com s’està transformant l’educació en les escoles de Jesuïtes Educació?.

Convocada la 39a edició del Baldiri Reixac

Durant l’acte d’inauguració, s’ha presentat la convocatòria dels 39è Premis Baldiri Reixac. S’hi poden presentar escoles, zones Escolars Rurals (ZER), instituts, centres de formació d’adults, centres universitaris de formació del professorat, escoles de música i escoles d’educació especial.

El treball ha de recollir el projecte educatiu global del centre, que ha d’explicitar els reptes als quals s’enfronta l’escola i com preveu resoldre’ls. Haurà d’incloure el projecte lingüístic que s’estigui aplicant i es valorarà la innovació de la proposta i les accions que vetllin per fer una escola més inclusiva.

La directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, ha remarcat que com a novetat, “hi ha un premi d’estímul per fomentar que aquells reptes i necessitats que detecten els educadors a l’escola o a l’aula, puguin tenir una beca per a que es puguin desenvolupar. És important que l’educació tingui recursos per poder fer front a les noves necessitats”.

La dotació del 39è Premis Baldiri Reixac és de 101.000 € que es reparteixen en 9 premis de 4.000€ a l’apartat del projecte global d’escola; 4 premis de 4.000€ a l’estímul a mestres i professors; 50 premi de 900€ als alumnes i el Premi UOC d’innovació dotat en 4.000€ euros per a aquella proposta educativa en clau d’innovació entre tots els treballs presentats. El termini de presentació finalitza el 26 de gener de 2017.

Des de la seva creació, l’any 1979, als Premis Baldiri Reixac s’hi ha presentat més de 230 professors, 425 escoles i 2.175 grups d’alumnes que han estat reconeguts al llarg d’aquests anys pel seu valor, qualitat i trajectòria.