Martorell presenta el Servei d’Agents d’Atenció a les Persones, que vetllarà pel civisme a la via pública

596

L’Ajuntament de Martorell ha presentat, aquest migdia a la sala de plens, el nou Servei d’Agents d’Atenció a les Persones. Quatre joves formats en l’àmbit social recorreran la via pública per vetllar que la ciutadania en faci bon ús, i detectar i evitar conductes incíviques. Serà per la via de la sensibilització i conscienciació, tot i que també treballaran en xarxa amb la Policia Local per abordar conflictes que no se solucionin amb el diàleg.

Els agents recorreran carrers, places, parcs, jardins i terrasses de Martorell des d’aquest cap de setmana, especialment en aquelles franges horàries – tarda, vespre i nit-, en les que hi ha més concurrència. Tindran l’objectiu de promoure el civisme a l’espai públic; vetllar per al seu correcte manteniment i ús; informar de les ordenances municipals de convivència ciutadana i detectar-ne incompliments; detectar conflictes que requereixin d’actuacions específiques; treballar en xarxa amb la Policia Local i informar dels recursos municipals en convivència i civisme.

L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, explica que el nou servei vol evitar situacions de conflicte: “Hem detectat alguns comportaments incívics per part de determinats col·lectius. Des del diàleg i la pedagogia, els agents conscienciaran que l’espai públic és de tots, un punt de trobada on ens relacionem i on hem de mantenir unes mínimes normes de convivència. Com ara respectar el descans dels veïns, la neteja o no consumir-hi alcohol, cosa que sempre ha estat prohibida”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

La funció dels agents no serà sancionadora: “La via prèvia a la sanció és la conscienciació, la de parlar amb aquests col·lectius”, destaca l’alcalde. Tot i així, exposa que “es treballarà en xarxa. Quan hi hagi una situació de conflicte que no es pugui solventar amb el diàleg o perquè és reiterada, s’informarà la Policia Local, que actuarà amb imposició de sanció i fins i tot amb detencions, segons la gravetat dels fets”.

Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

Laura Serrats és una dels quatre agents que recorreran Martorell des d’aquest divendres. Diu que “estem molt motivats i amb moltes ganes de conscienciar i de sensibilitzar la població, sobretot els joves i adolescents, per guanyar civisme i qualitat de vida al poble”.

L’agent recorda que “el primer que farem serà mirar el plànol de Martorell i marcar uns punts i unes rutes. Començarem anant a parcs i també als negocis. Parlarem amb els propietaris i amb els veïns. Tothom qui vulgui ens pot fer arribar queixes, propostes de millora, informacions i incidències”.

Laura Serrats, Agent d'Atenció a les Persones

A més de la via presencial al carrer, els martorellencs ja poden posar-se en contacte amb aquest nou servei a través de dos números de telèfon: el 93 774 26 26 i el 93 775 00 50, amb l’extensió 6550 -atenció telefònica de dilluns a divendres de 07.30 a 22.00h i dissabtes i diumenges de 09.00 a 20.00h-. També s’hi pot accedir a través del correu electrònic asp@martorell.cat i de l’aplicació per a mòbils esMartorell.