Més d’una vintena de martorellencs es dona d’alta a la nova línia 900 del Servei Local de Teleassistència

879
Servei Local Teleassistència. Foto: Diputació de Barcelona
Servei Local Teleassistència. Foto: Diputació de Barcelona

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona compta actualment a Martorell amb 435 usuaris. D’aquests, un total de 23 s’han donat d’alta a la nova línia d’atenció 900, activada excepcionalment durant la crisi del coronavirus.

Es tracta d’una línia telefònica especial per a totes aquelles persones que Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament identifiqui com a gent gran de risc i que, fins ara, no eren usuàries del Servei Local de Teleassistència. La línia 900 s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuària i no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.

Les persones donades d’alta reben el seguiment oportú per garantir la seva seguretat i inclou les següents prestacions: atenció a emergències; assessorament i informació en especial sobre l’actualitat de les recomanacions relatives a la pandèmia del COVID-19; acompanyament i suport psicosocial; trucades de seguiment per reforçar informació sobre mesures preventives adoptades per les autoritats, i control de medicació a les persones diagnosticades amb COVID-19.

A més de Martorell, hi ha 130 municipis més donats d’alta a la nova línia 900 de teleassistència, que ha rebut un total de 2.650 sol·licituds, de les quals 1.995 persones ja estan operatives. Fins ara, s’han hagut de tramitar 80 emergències d’aquestes noves persones usuàries.

Els interessats en informar-se i sol·licitar el servei, poden contactar amb Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Martorell trucant al 93 773 51 93.