Mig miler d’escolars presenten projectes al 4rt Congrés de Ciència a l’Escola al Centre Cultural

745

Martorell acull els dies 8 i 9 de març a l’auditori del Centre Cultural el 4rt Congrés de Ciència a l’Escola, amb la participació de mig miler d’alumnes d’onze centres d’ensenyament de Martorell i comarca. Aquest matí, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, acompanyat de la regidora d’Ensenyament, Núria Canal, i de la inspectora d’Ensenyament, Dolors Gispert, han inaugurat l’esdeveniment. La cita vol potenciar i difondre el treball que fan els centres d’Educació Infantil i Primària en l’observació, la recerca i l’experimentació.

En la inauguració, l’alcalde ha reconegut haver-se quedat “meravellat de veure com aquí poseu en comú els experiments que heu fet a través de projectes a les vostres escoles”. Ha posat èmfasi en “el paper de la ciència, l’experimentació, la recerca constant i la innovació. Són importantíssimes, perquè tothom qui ha fet grans invents i projectes de recerca ha començat de ben petit. Segur que d’aquí sortirà algú qui farà alguna innovació clau en el futur”. Per l’alcalde, “la curiositat, el saber el per què de les coses i l’anàlisi és vital en els vostres projectes, i també que gaudiu fent-ho”.

La inspectora d’Ensenyament, Dolors Gispert, ha definit el treball fet a les aules com una pràctica educativa molt profitosa per saber el perquè de les coses. “Aquí hi ha moltes emocions i molta preparació per part de les escoles que hi sou presents. Avui nosaltres aprendrem de vosaltres i de com apreneu el per què de les coses. És un treball o pràctica educativa molt enriquidora”.

Ponències sobre el coneixement del medi natural
Al 4t Congrés de Ciència a l’Escola hi participen mig miler de nens i nenes de 3 a 12 anys, provinents d’onze escoles de Martorell, Sant Andreu de la Barca, Esparreguera, Olesa i Abrera. En representació de Martorell, hi són presents els centres Vicente Aleixandre, José Echegaray i Juan Ramón Jiménez.

Cada grup presenta una ponència que ha d’estar relacionada amb el coneixement del medi natural, sempre i quan la seva elaboració hagi suposat una investigació, observació i recerca per part de l’alumnat. Cada exposició va acompanyada d’un suport visual. Paral·lelament, s’ha ofert al professorat participant el taller ‘La recerca en ciències a l’educació infantil i primària. El treball científic i la comunicació’. L’objectiu del taller és oferir recursos, eines i estratègies per al plantejament del treball científic a l’escola. Aquest matí hi han participat els alumnes del Vicente Aleixandre i José Echegaray i demà dijous serà el torn dels alumnes del Juan Ramón Jiménez.