Presenten el ‘Projecte Reacciona’ de curtmetratges educatius sobre cànnabis i menjar saludable

256

Aquest matí s’han presentat al Centre Cultural els curtmetratges del Projecte Reacciona, elaborats per alumnes dels instituts Joan Oró i Pompeu Fabra, l’Escola d’Adults i el col·legi La Mercè. El Projecte Reacciona proposava treballar sobre dos temes: Cànnabis… Com ho vius? i Menja bé, tu hi guanyes! Ha assistit a l’acte la regidora de Cultura i Joventut, Cristina Dalmau.

“L’any passat va ser la prova pilot i va anar bé. Aquest any hem ampliat els centres participants i també ha anat molt bé. Donat que funciona i que tant mestres com alumnes, com els responsables del Taller de Cinema, ho valoren bé, l’objectiu és seguir treballant amb el cinema aspectes que per a vosaltres són importants i amb el quals podeu aprendre molt”, ha dit la regidora Cristina Dalmau.

El Projecte Reacciona s’ha articulat a través d’un taller de cinema amb l’objectiu que cada grup d’alumnes realitzés un curtmetratge sobre una de les dues temàtiques escollides en aquesta edició: Cànnabis… Com ho vius? i Menja bé, tu hi guanyes! Dels cinc treballs presentats, tots cinc tractaven el tema del cànnabis, fet que demostra fins a quin punt interessa entre els més joves aquesta problemàtica.

Els tutors de tots els grups han destacat l’encert dels organitzadors d’haver triat temes que resulten tan interessants per als alumnes. I han explicat que amb els diversos curtmetratges han abordat el tema del consum de cànnabis des de l’òptica de la pressió grupal, que fa que alguns joves en consumeixin, o la percepció equivocada que sovint es té del món de les drogues.

Els tallers de cinema, impartits i realitzats a les mateixes aules, s’han realitzat amb l’estreta col·laboració dels centres i el professorat, així com de les entitats i experts que donen suport actiu al projecte, psicòlegs i representants del Taller de Cinema.

El llenguatge audiovisual és ideal per treballar projectes de sensibilització perquè resulta molt estimulant per als joves, fomenta el treball en grup i l’experimentació d’emocions, tot posant-se en la pell “de l’altre”. Els alumnes han hagut d’investigar, parlar amb experts, buscar informació, treballar-la i elaborar-la en imatges per explicar la temàtica, a la seva manera.