SEAT busca nom per al nou SUV que sortirà a la venda el 2018

1402
Luca de Mea, president SEAT #SEATbuscaNombre
Luca de Mea, president SEAT #SEATbuscaNombre

La marca automobilística SEAT ha llançat aquest mes un projecte per proposar i votar, entre les propostes dels ciutadans, el nom del nou SUV de fins a 7 places que se situarà un segment per sobre de l’Ateca. El criteri principal és que el nou model tingui un nom de la toponímia espanyola. Des de l’anunci de la creació d’aquest nou SUV, el mes de març passat, la marca ha rebut més de 500 propostes de diferents punts de l’estat espanyol per donar nom al nou model. Davant la repercussió social aconseguida, la factoria ha decidit recollir les propostes i llançar aquesta iniciativa per primera vegada en la història de la marca.

La iniciativa consta de quatre fases. Fins al 22 de juny, qualsevol persona pot proposar el seu nom favorit per al nou model de SEAT. A més del criteri sobre la toponímia espanyola, SEAT tindrà en compte altres com, per exemple, que el nom estigui en línia amb els valors de la marca i del producte i que sigui fàcil de pronunciar en diferents idiomes. En aquesta fase es tindran en compte cadascuna de les propostes rebudes, independentment del nombre de participants que plantegin aquesta proposta.

A continuació es farà la preselecció de propostes. Tenint en compte els criteris descrits, a la fase de preselecció intervindran experts de SEAT i de naming, així com a clients de diferents països en els focus group que organitzarà la marca, i es realitzaran tests en els mercats per escollir almenys tres noms que es portaran a votació. L’anunci dels finalistes tindrà lloc el 12 de setembre al Saló de Frankfurt.

Del 12 al 25 de setembre, totes les persones podran votar el seu candidat entre els finalistes presentats. El que acumuli més vots serà el guanyador. SEAT desvetllarà el nom del nou SUV abans del 15 d’octubre. La iniciativa es desenvolupa a través de la pàgina web seat.es/buscanombre i a nivell internacional en seat.com/seekingname.

Des que el 1982 SEAT va llançar el Ronda, la toponímia espanyola ha donat nom a un total de 13 models de la marca: Ronda, Ibiza, Màlaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Còrdova, Arosa, Leon, Altea i, els dos més recents, Ateca i Arona. El nou SUV serà el número 14 d’aquesta llista.

Luca de Mea, president SEAT #SEATbuscanombre
Luca de Mea, president SEAT #SEATbuscanombre

El nou model que SEAT comercialitzarà el 2018 completarà el trident SUV de la marca, després de l’exitós Ateca i l’Arona, que s’estrenarà a la segona meitat d’aquest 2017. Juntament amb el nou Ibiza, que aquest mes de juny arriba als concessionaris, i la renovació del León, SEAT llançarà la major ofensiva de producte de la seva història. L’ampliació i renovació de la gamma està impulsant les vendes un 14,5% en els primers quatre mesos de l’any i ha elevat la facturació un 20,2% el primer trimestre del 2017, fins a una xifra rècord de 2.487 milions. A més, i després d’obtenir el 2016 els millors resultats de la història, el benefici operatiu de SEAT en els tres primers mesos de 2017 ha assolit un resultat de 56 milions d’euros, un 4,1% més respecte al mateix període de l’any passat.