La planta de SEAT de Martorell avança en l’objectiu de ser una fàbrica més sostenible, digitalitzada i intel·ligent. La incorporació de vuit vehicles de guiat automàtic (AGV) en zones exteriors permet reduir 1,5 tones de CO₂ a l’any perquè fins ara aquestes rutes es feien amb un camió i una tractora. Cada AGV pot transportar 10 tones i, en total, recorren 240km diaris.
Els vehicles de guiat automàtic automatitzen el transport de peces i se sumen als 200 AGV que subministren peces a l’interior dels tallers de muntatge de la fàbrica de Martorell i de Barcelona. La SEAT de Martorell és pionera a Europa en implantar AGV fora dels tallers sense guiat magnètic, amb connexió 4G, càrrega per inducció i un comboi de 25m.
De moment ja hi ha dues rutes operatives que connecten els tallers de premses i xapisteria pel subministrament de laterals dels vehicles i elements mòbils com portes, el que provoca l’eliminació de la circulació de camions entre aquests tallers.
El Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT, ha afirmat que “en els últims anys SEAT està incorporant innovacions pioneres en l’àmbit de la logística i aquest és un exemple més del nostre compromís per convertir-nos en un referent de la Indústria 4.0. La incorporació d’AGV externs ens permet optimitzar els processos de producció i logística d’una manera eficient, sostenible i connectada”.
A banda de la implantació dels mateixos AGV dins dels tallers, SEAT també ha aplicat altres innovacions tecnològiques a tot el seu cicle de producció. Alguns exemples són l’ús de drons pel subministrament de peces urgents o els robots col·laboratius que, combinats amb una gestió més eficient de dades, permeten processos més eficients, flexibles i àgils. Totes aquestes novetats 4.0 conviuen amb els 7.900 treballadors de la fàbrica, que produeixen 2.300 vehicles cada dia.