SEAT inverteix més de 30 milions en un centre de test de motors pioner al sud d’Europa

680

SEAT ha invertit més de 30 milions d’euros durant els últims anys per crear el centre de proves de motors més avançat de sud de Europa. Les instal·lacions es componen de nou bancs multienergía, que permeten realitzar diferents tipus de proves amb motors de combustió interna, elèctrics, híbrids i GNC, amb l’objectiu de garantir que compleixen amb els requisits de qualitat, emissions, CO2, prestacions i durabilitat compromeses durant tot el seu cicle de vida.

La inversió s’ha fet al llarg dels últims cinc anys i ha donat lloc a un centre amb capacitat per a realitzar 14.300 proves de motors cada any, des d’un estadi primerenc del seu desenvolupament, fins a les proves que es requeriran per a la seva homologació posteriorment. Completen aquestes instal·lacions una càmera climàtica, capaç de simular unes condicions de conducció extremes, entre -40 i +65 graus de temperatura i fins a 5.000 metres d’altura, i una torre automatitzada amb capacitat per a 27 vehicles, que els manté a una temperatura estable de 23 graus per garantir que es troben en un estat òptim per a fer-los les proves.

En aquest Centre de Desenvolupament de Motors, ubicat al Centre Tècnic de Martorell, treballen 200 persones dividides en tres torns, 24 hores al dia, 6 dies a la setmana. Realitzen proves que permeten validar nous projectes de motorització per a diferents marques del Grup Volkswagen.

Les instal·lacions es componen de nou bancs de motors, en els quals es posen a prova les seves capacitats i es calibren en funció del tipus de vehicle en el qual es munti el motor. Així, durant la fase de desenvolupament, s’ajusten aspectes com la injecció, l’admissió de combustible o la potència, i es fan simulacions de conducció extrema que permeten veure la resposta dels motors en situacions extraordinàries.

A més, el Centre de Desenvolupament de Motors disposa d’un laboratori d’emissions que realitza més de 80 tipus de proves diferents a cada vehicle, com a fase prèvia a la seva validació i en funció dels requisits d’homologació que estableixen les diferents normatives mundials. També s’han equipat amb dispositius PEMS, el sistema de mesura d’emissions portàtil capaç de monitoritzar dades en marxa del vehicle i que s’utilitza per fer les proves de conducció real RDE (real driving Emissions), actualment necessàries per analitzar el consum i emissions dels cotxes sota situacions reals de conducció, com a part dels processos d’homologacions.

El centre de motors compta també amb tres bancs per realitzar proves de durabilitat, en el qual prototips i vehicles fan fins a 200.000 km sobre els rodets, i sense pauses, mentre s’analitzen les prestacions del motor en tot moment. A més, SEAT ha instal·lat un sistema que recupera l’energia que generen aquests rodets i la torna en forma d’electricitat per al seu posterior consum.

Una de les instal·lacions més singulars de l’àrea de motors és la càmera climàtica, que aconsegueix simular en temperatura i pressió climes extrems, passant de condicions de les muntanyes del Caucas a les de la Vall de la Mort californià, en qüestió d’hores. D’aquesta manera, la càmera permet provar el rendiment dels motors i simular la conducció, assistida per robots, en condicions extremes. Amb aquestes simulacions, es pot analitzar com responen vehicles amb diferents motoritzacions a aquestes condicions, per així, garantir les prestacions dels cotxes que finalment acabaran arribant als clients.

A més d’aquest Centre de Desenvolupament de Motors, i com a pas endavant en la seva aposta per l’electrificació, SEAT també ha començat a construir a Martorell el futur Test Center Energy (TCE), el nou laboratori de bateries de l’automobilística. Al nou centre, que ha suposat una inversió de més de 7 milions d’euros, es desenvoluparan i provaran diversos sistemes d’energia destinats a vehicles elèctrics i híbrids.

La construcció de l’TCE està inclosa en el pla d’inversions de 5.000 milions d’euros anunciat per la companyia, i està previst que estigui finalitzat a l’abril de 2021. En els seus 1.500 metres quadrats, inclourà diferents espais d’assaig per a la validació de mòduls de cel·les amb tecnologia liti-ió, bateries de mitjana i alta tensió, així com diferents carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles electrificats.