SEAT, premiada per la seva aposta pel gas natural com a combustible alternatiu

475

L’Associació Espanyola del Gas (Sedigas) ha atorgat a SEAT el premi ‘Energia i Sostenibilitat’ com a reconeixement a l’aposta de l’automobilística pel gas natural com a combustible alternatiu. El president de SEAT, Luca de Meo, va recollir el guardó en un acte celebrat, aquest dimecres, al Museu Nacional d’Art Reina Sofia a Madrid, al qual va assistir José Domínguez Abascal, secretari d’Estat d’Energia del Ministeri per a la Transició Ecològica.

Sedigas ha reconegut SEAT per la seva aposta pel gas natural com a energia alternativa per a la mobilitat sostenible. SEAT és l’automobilística europea que compta amb la gamma més àmplia de vehicles de gas natural comprimit (GNC), amb tres models produïts a la planta de Martorell: el León, l’Ibiza i l’Arona, l’únic SUV GNC del món.

El 2018 la companyia va triplicar les seves vendes de vehicles GNC i va anunciar una inversió de 6 milions d’euros per ampliar la capacitat de la fàbrica de Martorell i elevar així de 90 a 250, la xifra de vehicles diaris de gas que produeix. Amb l’objectiu de promoure l’economia circular, l’eficiència energètica i la reducció d’emissions, SEAT ja té projectes en marxa com el ‘Life Methamorphosis‘. A través d’aquesta iniciativa, la companyia obté gas renovable per als seus vehicles dels residus sòlids urbans de Barcelona i purins d’una granja a Lleida.

A més, SEAT també ha col·laborat amb Aqualia per convertir aigües residuals en biometà. En aquest sentit, hi ha un gran potencial en la posada en marxa de certificats d’origen per a la producció de biogàs. Aquest sistema facilitaria el desenvolupament de la indústria a l’Estat espanyol, tal com ja fan altres països de la Unió Europea, i poder transferir aquestes certificacions entre sectors obriria moltes possibilitats a la indústria del transport per garantir un impacte zero pel que fa a emissions de CO2 en tot el cicle de vida del vehicle.

La mobilitat amb gas natural es considera mediambientalment eficient per part de la Unió Europea, de manera que aquest tipus de combustible ofereix l’avantatge d’accedir a ciutats europees quan hi ha restriccions per contaminació.