SEAT tanca el primer semestre de l’any amb 289.900 vehicles venuts, nou rècord històric

507
SEAT
SEAT

SEAT ha tancat el primer semestre d’aquest any amb un nou rècord de vendes. De gener a juny l’automobilística martorellenca ha lliurat 289.900 vehicles, 43.000 més (17,6%) que en el mateix període de l’exercici passat. Aquesta xifra deixa enrere els 278.500 vehicles que es van vendre en els primers sis mesos de l’any 2000, xifra rècord fins ara. El mes de juny també ha superat marques històriques amb 51.400 vehicles venuts, un 13,7% més interanual, superant les 48.900 unitats comercialitzades el mes de juny del 2000.

Per països, aquest increment se sustenta en les bones xifres de vendes registrades a l’estat espanyol, on SEAT és líder i que en els primers sis mesos de l’any ha venut 62.200 unitats, un 14,9% més; Alemanya, que es consolida com el segon mercat de SEAT amb 57.200 vehicles venuts i un increment del 17,7%; i Regne Unit, que creix per sobre del 20% per situar-se en les 35.900 unitats venudes. França i Itàlia, amb increments del 18,7% i del 21,6% respectivament, també han contribuït a les xifres rècord de SEAT en el primer semestre.

Fora de la llista dels primers cinc mercats de SEAT però amb creixements importants hi ha Àustria, amb 11.700 unitats venudes, un 23% més; Bèlgica, que amb 6.200 vehicles entregats creix per sobre del 40%; i Portugal i Països Baixos que han superat les 5.000 unitats venudes.

Més enllà d’Europa, Algèria, gràcies a la posada en marxa de la planta de Relizane on es munta l’Ibiza, ha superat les 11.000 unitats venudes en els primers sis mesos de 2018, 10.000 més que en el mateix període de l’any passat. SEAT confia que amb els llançaments previstos, com ara el nou Tarraco que es presentarà en societat el 18 de setembre, les vendes continuïn a l’alça en el segon semestre de l’any.

SEAT desembarca a la Xina

SEAT desembarca a la Xina

El president de l’automobilística, Luca de Meo, va signar ahir un acord per entrar a l’accionariat de la joint venture que ja té en marxa la seva matriu, el grup Volkswagen, amb la xinesa JAC. Aquest és un pas necessari perquè la companyia de Martorell pugui fabricar el seu primer cotxe elèctric al gegant asiàtic.

L’acord, que es va tancar ahir a Berlín en presència de la cancellera alemanya, Angela Merkel, i del primer ministre xinès, Li Keqiang, estableix que SEAT entrarà a formar part d’aquesta aliança, tot i que no detalla de quina manera: fonts de la companyia apunten a aquest diari que podria ser a través d’una ampliació de capital de la joint venture o bé amb la compra -per part de SEAT- d’una part de les accions que ara estan en mans de Volkswagen.

SEAT aportarà els seus coneixements tècnics en les àrees de disseny i R+D. A la pràctica, aquesta unió accionarial és el que permetrà que l’automobilística catalana entri al mercat xinès amb la fabricació del seu primer cotxe totalment elèctric. Tal com expliquen fonts del sector, les lleis comercials xineses obliguen les companyies occidentals que vulguin vendre cotxes al país a tenir com a mínim el 50% de la propietat d’una empresa xinesa.