SEAT torna a posar-se en marxa aquesta tarda amb l’arrencada de la línia 1

291

SEAT reprendrà aquesta tarda la producció de la línia 1, que fabrica els models Ibiza i Arona, després que un incendi a les instal·lacions del proveïdor Faurecia (Abrera) obligués a paralitzar la producció de la fàbrica de Martorell fa una setmana, per la qual cosa s’han deixat de produir 8.800 cotxes.

Els models Ibiza i l’Arona suposen la meitat de la producció de la planta de Martorell, ja que dels 2.200 cotxes que es fabriquen al dia, 1.100 corresponen a la línia 1. Les línies 2 (que produeix el Lleó) i 3 (l’Audi 1), que treballaran puntualment aquesta tarda per buidar els vehicles que van quedar pendents de fabricació, seguiran suspeses de dimecres a divendres, de moment.

Per posar en marxa la línia 1, és necessari que aquesta tarda treballin totes les línies de producció per acabar els vehicles que hi ha pendents a l’àrea de pintures fins a l’entrada de muntatge, de manera que la línia de producció dels cotxes de la línia 1 pugui utilitzar aquestes zones. Els models de la línia 2 i la línia 3 es fabricaran aquesta tarda amb l’estoc que disposa la fàbrica.

No obstant això, entre demà dimecres i el divendres, la línia 2 i la línia 3 encara no funcionaran a causa de la gravetat de l’incendi a la planta de Faurecia (Abrera) i a la complexitat de les peces no subministrades. Les peces necessàries per fabricar l’Ibiza i l’Arona ja arriben a Martorell amb normalitat.

Divendres vinent hi ha prevista una reunió per valorar la situació i s’espera que la fabricació de tots els vehicles es recuperi en les properes setmanes.