S’instal·la un gestor de cues del Servei d’Atenció Ciutadana per agilitzar els tràmits presencials

1045

L’Ajuntament ha modernitzat i agilitzat l’atenció ciutadana mitjançant la instal·lació d’un gestor de cues, que ha entrat en funcionament aquesta setmana i que s’emmarca en el projecte d’administració oberta. L’alcalde Xavier Fonollosa i el regidor de Noves Tecnologies, Lluís Amat, han visitat el Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament per presentar aquest nou sistema.

El gestor de cues dels tràmits municipals presencials permet dirigir de forma eficient a les persones que han de ser ateses a totes les plantes de l’edifici i a l’Oficina de gestió tributària de la Diputació de Barcelona. També permet millorar l’atenció al ciutadà, la gestió mitjançant cita prèvia, l’anàlisi estadístic de l’activitat i la cartellera digital integrada. El cost d’aquesta inversió ha estat finançat íntegrament per la Diputació de Barcelona, la qual es farà càrrec també del posterior manteniment del sistema.

En la posada en servei del gestor de cues, l’alcalde Fonollosa ha explicat que “aquesta és la primera d’un seguit de passos que han de permetre en aquest mandat la modernització de l’Ajuntament i la millora de l’atenció al ciutadà per fer-la més pròxima i accessible”.

Per la seva part, el regidor de Noves Tecnologies, Lluís Amat, ha explicat que “ja s’ha iniciat la implementació de les noves eines de gestió administrativa interna que han de permetre en una primera fase l’eliminació del paper en els expedients que es tramiten des de l’Ajuntament i el Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones”. Amat diu que “amb aquesta eina ens permetrà gestionar molt millor els expedients i, a més, ha estat molt ben acollit per als treballadors de l’administració”.