S’interromp la línia R4 de Rodalies Renfe de Martorell a Sant Sadurní d’Anoia des d’aquest dissabte

2520
Rodalies RENFE
Rodalies RENFE

Adif i Adif Alta Velocitat estan duent a terme un pla d’obres que comportarà que, des del proper 25 de juliol i fins el 15 de novembre de 2020, s’interrompi el servei de trens de Rodalies Renfe de la línia R4 entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia. En el seu lloc, s’oferirà un servei alternatiu d’autobusos per als usuaris, que comunicarà ambdós localitats i Gelida.

Durant aquest període de temps es duran a terme un seguit d’obres al túnel de Martorell, que formen part de les 6 actuacions que les dues operadores despleguen a Catalunya. El seu objectiu és avançar en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, de la futura estació intermodal de La Sagrera i en la millora del nucli central de Rodalies Barcelona.

El delegat de comunicació de Renfe a Catalunya i Aragó, Antonio Carmona, destaca que les obres són “un pas més en la consolidació del Corredor i en la millora del servei de Rodalies”.

Antonio Carmona, delegat de comunicació de RENFE Catalunya i Aragó

Durant el període d’interrupció dels trens a la R4, s’establirà un doble servei alternatiu d’autobusos. Un d’ells comunicarà directament les estacions de Martorell i Sant Sadurní d’Anoia, mentre que l’altre s’aturarà també a l’estació de Gelida. Carmona destaca que “la roda d’autobusos s’establirà en funció de l’arribada dels viatgers, per tal que puguin continuar el seu trajecte en el menor temps possible”.

Antonio Carmona, delegat de comunicació de RENFE Catalunya i Aragó

Tot i així, Renfe informa que, com a conseqüència d’aquests canvis, el temps de desplaçament s’incrementarà. L’operadora desplegarà personal d’informació i d’atenció al client als tres punts.

Obres a la línia R4 de Rodalies Renfe

Alhora, els horaris de trens de la R4 entre Sant Sadurní a Sant Vicenç de Calders es reduiran, passant a un tren per hora i sentit. El tram de a mateixa línia entre Manresa i Martorell seguirà funcionant amb l’horari habitual. Les obres tindran també afectacions indirectes en les línies R1 i R2, en el tram comprès entre Molins de Rei i l’Hospitalet de Llobregat. Tota la informació sobre aquestes modificacions del servei es podrà consultar al web de la Generalitat www.rodaliesdecatalunya.cat, a l’app Rodalies i als telèfons 900 41 00 41 i al 012. Adif facilita el seu espai web www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), a l’App Adif en tu móvil i a @infoadif.

El túnel ferroviari de Martorell, objectiu de les obres

Les actuacions s’emmarquen en l’adaptació del tram Castellbisbal-Martorell-Nus de Vila-seca a l’ample internacional, i consisteixen en l’ampliació del gàlib del túnel de Martorell, de 1.068 metres, l’adequació de les seves condicions de seguretat a la normativa vigent i l’adaptació de la seva estructura a les noves dimensions verticals i horitzontals interoperables a escala europea. A més, es muntarà el tercer carril i fins a 30 aparells de via entre Martorell i el nus de Vila-seca i s’executaran altres actuacions complementàries, com la consolidació de dos terraplens entre les estacions de La Granada i Lavern-Subirats.

De forma simultània s’està treballant en la rehabilitació de l’antic túnel de Castellbisbal, de 810 metres -actualment sense servei-, per incorporar-lo a la xarxa d’explotació i crear una tercera via de circulació de 2.100 metres que connectarà l’estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.