Presentació actuacions B-224
Presentació actuacions B-224

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat licitarà, properament, la redacció del projecte de traçat del desdoblament de la B-224 de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia a Sant Esteve Sesrovires i el carrer del Puig del Ravell a Martorell. Així ho va anunciar divendres passat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, qui va presentar a Masquefa les actuacions que es duran a terme en aquesta via.

Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en tres trams, en funció de les seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia – Masquefa; Masquefa – Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires – Martorell. En aquest darrer tram, el desdoblament previst es recolza 500 metres en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

Es preveu redactar el projecte durant aquest any i licitar les obres corresponents durant l’any que ve, amb una inversió estimada en 20 milions d’euros. D’altra banda, Territori i Sostenibilitat durà a terme una actuació de millora de la seguretat viària, durant aquesta primavera, a l’accés a la urbanització Masia Bach i l’escola Àgora, a Sant Esteve Sesrovires. En concret, s’implantarà un tercer carril central de gir per afavorir els moviments dels vehicles i facilitar l’accessibilitat.

En el tram Vallbona d’Anoia – Masquefa es desenvoluparan dues actuacions a curt termini: la formació de la variant de Piera i la millora del ferm del tram actual entre Capellades i Piera. A la variant de Piera es preveu la construcció d’una carretera de dos quilòmetres de longitud, des de l’actual B-224 fins a la B-231, que permetrà configurar la variant de Piera per evitar el pas de vehicles per l’interior del nucli urbà. El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà pròximament la licitació de la redacció del projecte constructiu corresponent. Les obres es licitaran durant l’any que ve, amb una inversió estimada en set milions d’euros. Aquesta actuació representa una primera fase de la variant de Vallbona – Piera, de la qual el Departament té aprovat l’estudi informatiu.

Aquesta primavera començaran les obres de la millora del ferm d’un tram de prop de 9 quilòmetres de la B-224 entre Capellades i Piera. Aquesta obra, amb un pressupost d’1,4 milions d’euros, s’emmarca en l’Estratègia de recerca i d’innovació per a l’especialització intel·ligent (RIS3CAT) del Govern de la Generalitat, que compta amb cofinançament del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. En aquest sentit, s’utilitzaran mescles bituminoses a temperatures baixes per a la reparació dels ferms, que representen, respecte de les mescles en calent que s’empren més freqüentment, millores ambientals i econòmiques, i en les condicions de treball.

La Generalitat també executarà, els propers mesos, dues actuacions de millora de la seguretat viària; s’instal·laran noves barreres de seguretat en un tram d’uns 300 metres a la B-224 entre Can Bonastre i el nucli de Masquefa. Així mateix, s’implantarà una franja central vermella en un tram de 4 quilòmetres a Masquefa, per reforçar la separació de sentits i es pintarà de vermell els carrils centrals de gir de la intersecció de Masquefa.

Paral·lelament, Territori i Sostenibilitat impulsarà la licitació del projecte constructiu d’una actuació de millora d’una carretera que conflueix a la B-224; es tracta de la carretera BV-2241 (cap a Sant Sadurní d’Anoia). Es preveu l’eixamplament i millora de traçat d’aquesta via, al llarg de vuit quilòmetres, amb una inversió prevista de quatre milions d’euros.

La B-224 és un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.