Tot a punt per vendre al mercat els productes manuals de les cooperatives escolars de Martorell

422

Els alumnes de 5è de Primària de les cooperatives escolars del José Echegaray, Mercè Rodoreda i Lola Anglada començaran a vendre els seus productes aquest cap de setmana. Ho tenen tot enllestit per sortir al carrer i vendre els productes que han elaborat artesanalment en el marc del projecte Cultura Emprenedora a l’Escola, promogut per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell.

Les cooperatives de l’escola José Echegaray, Ric-Rac Manualitats i Profema, vendran els seus productes demà dissabte 16 d’abril al Mercat Setmanal de Buenos Aires a l’alçada del Pavelló Esportiu Municipal, de les 09.00 i fins a les 14.00h. Les cooperatives de l’escola Mercè Rodoreda,Rodo-Eco, Art Express i RodoCrea, estaran el divendres 22 d’abril, de 9.00 a 14.00h, a la rambla de les Bòbiles, a l’alçada del Mercat Municipal. Finalment, les dues cooperatives de l’escola Lola Anglada, Reciclan i Lola Crafts, s’instal·laran a les parades del Mercat Municipal de les Bòbiles, el divendres 6 de maig, de 9.00 a 14.00h.

Els joves emprenedors posaran a la venda productes manuals, objectes de decoració, moneders, bijuteria o punts de llibre. Totes les cooperatives destinaran una part dels seus beneficis a causes solidàries.

Durant les setmanes prèvies de preparació, els alumnes participants del projecte estan realitzant tasques de promoció de les seves cooperatives amb visites a Ràdio Martorell 91.2 FM per enregistrar les seves pròpies falques publicitàries. Aquesta setmana han visitat l’emissora municipal les cooperatives de l’escola José Echegaray i la propera setmana realitzaran la visita les cooperatives de l’escola Mercè Rodoreda i les de l’escola Lola Anglada.

Treball a les aules

Els alumnes han treballat durant tot el curs els diferents passos a seguir per crear una cooperativa amb tot el procés que comporta: constitució de la cooperativa (denominació, estatuts, capital a aportar per cadascun dels socis, organització, gestió i tancament…), elecció del producte, disseny imatge corporativa, difusió i comunicació, creació de falca de ràdio, finançament, la producció, la venda final en una fira local i l’aportació de part dels beneficis a projectes d’interès social.

Gràcies a aquest projecte els alumnes han incorporat a la seva formació aspectes clau per al seu futur com la iniciativa personal (esperit emprenedor), la creativitat, aprendre a aprendre, el treball en grup, el lideratge, el tractament de la informació i competència digital, la concreció d’objectius, la presa de decisions i assumpció de risc, coneixement i la interacció amb el món físic, la planificació i el desenvolupament o l’avaluació.

El projecte s’ha integrat dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica han servit per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.