Uns 300 mestres comparteixen experiències educatives en la trobada que promou el CRP Baix Llobregat Nord

2001
Jornada CRP Baix Llobregat
Jornada CRP Baix Llobregat

L’auditori del Centre Cultural ha acollit, aquest matí, la XVII Jornada d’Intercanvi d’experiències pedagògiques amb uns 300 mestres del Baix Llobregat Nord. Sota l’objectiu de conversar sobre l’organització escolar al servei d’un aprenentatge autèntic, els docents d’arreu de la comarca han posat en relleu els seus testimonis i han ofert les seves experiències per crear una xarxa amb la resta de mestres.

El director de la Fundació Jaume Bofill Ismael Palacín ha obert la jornada que promou el CRP Baix Llobregat amb la conferència inaugural “Impulsar un canvi educatiu profund, sostenible i cooperatiu”. Palacín, educador social, treballa en la fundació Jaume Bofill per fer propostes que ajudin a assolir una transformació que porti cap a la consolidació de la innovació educativa. Tot, ha expressat el mateix Palacín, creant xarxa entre els centres, la comunitat educativa, i les famílies i els alumnes.

Ismael Palacín, director fundació Jaume Bofill

Per a Palacín, el fet que l’educació es mogui cap a una vessant profunda, sostenible i cooperativa suposa una revolució, lligada a uns canvis grans dins l’ensenyament. Poc a poc i anant estenent aquest canvis, ha dit Palacín, es presenta un repte per normalitzar els canvis i adaptant-los als recursos de què disposa cadascú.

Ismael Palacín, director fundació Jaume Bofill

La innovació, ha admès el director de la Fundaicó Jaume Bofill, no ha de generar por, sinó que ha d’engrescar els mestres i buscar el treball en xarxa. L’intercanvi d’experiències metodologies i coneixements es veurà transmès en els alumnes. Per això, la trobada d’aquest matí és important per començar a trobar aquest treball en xarxa.

300 mestres reunits

La regidora d’Ensenyament i coordinadora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Núria Canal, i l’inspector educatiu de Martorell, Toni Merí, han acompanyat Palacín en la conferència inaugural i també els 300 mestres que han assistit a la jornada.

Canal ha destacat el món de l’ensenyament com un món “motivador i engrescador”. La regidora ha lloat la presència dels docents de la comarca i el tema central de la jornada d’enguany. A més, ha destacat els canvis del model educatiu i adaptar-lo als nous reptes de la societat del segle XXI.

Núria Canal, regidora d'Ensenyament Ajuntament de Martorell

L’inspector Toni Merí ha explicat que la trobada d’avui, la dissetena seguida, és una bona manera d’engegar el curs. Merí ha posat en relleu l’alt interès d’assistència per part dels docents i lús que en poden fer per al nou curs que engegaran en pocs dies.

Toni Merí, inspector ensenyament Martorell

Després de la jornada inaugural, s’han dut a terme 4 ponències a càrrec de mestres de centres de la comarca. Rosa Maria Albareda, Magda González i Natàlia Mayor, de l’Institut Montserrat  Colomer, de Sant Esteve Sesrovires, han parlat sobre la trajectòria que han seguit els 3 darrers anys implementant metodologies més competencials per a un aprenentatge significatiu.

Marta Baños, Mireia Gurt i Noelia Sánchez, de l’Escola La Salut, de Collbató, han exposat els petits canvis que van començar en les seves aules d’Educació Infantil.

Montse Fusalba i Carol Giralt, de l’Escola Cooperativa El Puig, d’Esparreguera, han compartit com la seva escola s’organitza a partir dels 7 principis de l’aprenentatge de l’OCDE.

Les martorellenques Imma Labori i Maria Rocaspana, de l’Escola Mercè Rodoreda, han tancat el capítol de ponències explicant el projecte educatiu “Un viatge pedagògic apassionant”, dut a terme al centre del qual en formen part.